Normaliter heb ik de pagina's en content die geindexeerd is voor de zoekfunctie in een database opgeslagen.
Echter nu heb ik het in een array ($lang) staan ivm statische pagina's en language files.
Mijn vraag is, hoe gaat het zoeken binnen een array precies in zijn werk.
Nu moet het zo gaan dat als men op "monkeys" zoekt, hij $lang['en'] retourneert, en als men op "monkeys bomen" zoekt, dat zowel $lang['en'] als $lang['nl'] geretourneerd moet worden, zoekwoorden gescheiden door spatie dus.
Ik bedenk me nu dat recursief niet nodig is. Aangezien ik een array maak met alle geindexeerde waardes (en dus geen arrays in array meer etc.).
Een foreach en dan telkens een preg match uitvoeren is een goede, maar ik ben niet thuis in regexes, dus heb geen idee hoe ik dit precies moet aanpakken.
Nu moet ik alleen even uitzoeken wat er precies in die if moet komen. Iemand enig idee?
Als zoekwoord geen array was kon ik strpos doen, maar nu zie ik het niet.
Nee want als je dan de string "aapjes zitten in bomen" hebt, en je vult als zoekwoorden "aapjes bomen" in, dan zal hij nooit matchen want aapjes != aapjes zitten in bomen, en hetzelfde geld voor bomen.
$val bevat vrij grote teksten, waar in gezocht moet kunnen worden