PHP gevorderde |
|
Nou, Je kan het zo doen:
Je hebt een tblProperties met daarin de wapens, clubhuizen whatever. Voor je het toevoegd bereken je de tijd wanneer het beschikbaar mag zijn, in php (date() + 3600) (is beschikbaar binnen nu en 1u)
Als je iets koopt voeg je dus in die tabel wie het koopt, welk wapen hij koopt + de tijd dat het beschikbaar moet zijn.
Als je dan bekijkt hoe krachtig iemand is kijk je met een INNER JOIN bv:
SELECT wapens FROM tblUsers INNER JOIN tblWapens ON (tblUsers.id = tblWapens.user_id) WHERE tblWapens.time <= date();
Maw; UPDATE `families` SET `maxleden`=`maxleden`; ik veronderstel dat als je bv 1 clubhuis koopt dit gewoon 20 optelt bij maxleden? Je zal je tabellen meer moet opsplitsen.
vb: tblFamilies ; tblFamiliesProperties (zoals dus je clubhuizen) en eventueel tblProperties (waarin je dus hetgeen ze kunnen kopen plaats, bv klein clubhuis 20 leden; groter clubhuis 40 leden; supergroot clubhuis 60 leden.
Zo kan je adhv een inner join sql statement ophalen hoeveel leden ze kunnen herbergen.
Dit is volgens mij een oplossing; mss is het ook mogelijk met cronjobs enz maar daar kan ik je helaas niet zoveel mee helpen.
Wel wil ik nog zeggen, het zal inderdaad een ganse ombouw zijn van je DB, want ik herken hierin een standaard criminalzscript? Maat laat je niet ontmoedigen; het is zeker doenbaar
|