login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Block ip ipv die

Offline micasa001 - 10/01/2010 12:47 (laatste wijziging 10/01/2010 14:59)
Avatar van micasa001PHP interesse Met een site firewall heb ik nu het volgende staat
  1. /** protection dos attaque */
  2. if ( PHP_FIREWALL_PROTECTION_DOS === true ) {
  3. if ( !defined('PHP_FIREWALL_USER_AGENT') || PHP_FIREWALL_USER_AGENT == '-' ) {
  4. PHP_FIREWALL_LOGS( 'Dos attack' );
  5. die('Invalid user agent ! Stop it ...');
  6. }
  7. }

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ipv de DIE optie, het IP wordt geblocked, of dat ik een mailtje krijg met het IP wat ik via Cpanel kan blokken?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 10/01/2010 17:00
Avatar van MiST Lid Je zou het IP kunnen opslaan in een DB, maar dan moet je daar ook steeds tegen checken. Mailen gaat eenvoudigweg met de functie mail.

Wat ik me hierbij afvraag is of dit wel nut heeft. DOS betekent voor zover ik weet Denial Of Service. In dat plaatje kan ik dit helemaal niet plaatsen, gezien dit minstens even hard je site plat legt. Door deze controle moet die toch altijd bij elke request? Waarschijnlijk snap ik het systeem niet goed, maar dat is niet je vraag.
Offline ikkedikke - 11/01/2010 16:43 (laatste wijziging 11/01/2010 16:44)
Avatar van ikkedikke PHP expert Je zou eens naar regel 130 moeten kijken van firewall.php. Hier schijnen ze een mogelijkheid te bieden om op ip te blocken, maar alleen op het eerste getal.
Je zou de code aan kunnen passen dat hij de eerste X tekens van het ip vergelijkt met de strings in de ban-array.
dus iets in de richting van:
  1. <?php
  2. $aIps = array("64.","127.0.0.1","86.23."); //Let op de punten aan het einde als je geen compleet IP bant.
  3. foreach($aIps as $sIp) {
  4. if(substr($_SERVER['REMOTE_ADDR'],0,strlen($sIp)) == $sIp)) {
  5. Die();
  6. }
  7.  
  8. }?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s