login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mysql / vars

Offline Pakito - 24/12/2009 22:00 (laatste wijziging 25/12/2009 00:16)

sorry voor de onduidenlijke titel maar ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen xd

1. $nid = $_GET['newsid'];
  2. if (!empty($_POST['Naam']) && !empty($_POST['Comment'])) {
  3. mysql_query("INSERT INTO `Comments` (`ID`, `nid`, `Naam`, `Comment`, `Datum`) VALUES ('','".$nid."', '".$_POST['Naam']."', '".$_POST['Comment']."', '".$datum."')") or die (mysql_error());
  4. echo '<p>Comment geplaats.</p>';
  5. }

iemand enig idee waarom hij $nid nietin de db zet? oftewel $nid niet pakt?

grtz
Pakito

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 24/12/2009 22:09
Avatar van Filip IRC guru Misschien kan je beter codetags gebruiken ipv een link naar php...
Offline Koen - 25/12/2009 00:18
  1. mysql_query("INSERT INTO `Comments` (`ID`, `nid`, `Naam`, `Comment`, `Datum`) VALUES ('',".intval($nid).", '".$_POST['Naam']."', '".$_POST['Comment']."', '".$datum."')") or die (mysql_error());

Ik neem aan dat "nid" een integer is. Rond integers mogen geen aanhalingstekens. 
Offline Ultimatum - 25/12/2009 00:26
Avatar van Ultimatum PHP expert En als ID auto increment is dan hoef je hem niet op te nemen in je query, maar word hij automatisch verhoogt
Offline Filip - 25/12/2009 17:36
Avatar van Filip IRC guru Dus met de correctie van Ultimatum er nog bij:
  1. mysql_query("INSERT INTO `Comments` (`nid`, `Naam`, `Comment`, `Datum`) VALUES (".intval($nid).", '".$_POST['Naam']."', '".$_POST['Comment']."', '".$datum."')") or die (mysql_error());

Een veld dat je niet moet invullen moet ook niet aanwezig zijn in de insert. Dit is op voorwaarde dat het veld NULL mag zijn, of het een auto inc veld is.

Daar dient de auto inc voor in de eerste plaats, je zet het niet bij in de insert en word automatisch op 1 getal hoger dan de huidige indexwaarde ingevuld.

Daarom dat je soms ziet der er bepaalde ID's niet zijn, dit kan onderandere komen door dat ze deze rij verwijderd hebben, maar de ID blijft doortellen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s