Inderdaad, soort van maar geheel anders ;). Enige wat nog overeenkomt is de map optie.
Maar zou je een voorbeeld kunnen geven hoe ik dit mogelijk zou kunnen doen? Dus betreft check voor de beschikbaarheid en het random toewijzen van de coordinaat?
Sorry, zou je me kunnen vertellen wat je hier allemaal voor nodig hebt? (bovenaan staat de structuur van de coordinaten waar de locaties op worden toegewezen)
Voor de tabel USERS is dit denk ik
`id` int(255) NOT NULL auto_increment,
`login` varchar(15) default NULL,
Het gaat erom hoe je de tabellen coor, woningen en users aan elkaar koppelt. Voor zover ik het nu begrijp verwijst de tabel woningen naar de tabel coordinaten. Maar hoe koppel je je users aan woningen?
Is het de bedoeling dat een user meer dan 1 woning heeft? En staat er slechts 1 woning op een coördinaat? Als je dat weet kun je de tabellen slim aan elkaar gaan koppelen en kun je mooie queries opstellen.
Ik heb even nagedacht, maar in een sql query kun je niet op een makkelijke manier een SELECT x, y FROM ...alle coordinaten... WHERE x,y NOT IN (SELECT ...bezette coordinaten...)-achtige query maken.
Het is ook geen optie om alle bezette coördinaten op te halen en met PHP.net: array_dif de legen eruit te halen. Als je 900x900 hebt wordt dat gewoon veel te langzaam.
Dan zou ik toch eerst kijken of er überhaupt nog vrije plekken zijn. Dan gewoon met rand of mt_rand een willekeurig coördinaat uitzoeken en even controleren of die al bezet is.
Er is vast een hele eenvoudige efficiënte oplossing, maar die zie ik nu even niet...