login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kan bestand niet vinden

Offline kenzo - 12/12/2009 14:54
Avatar van kenzoPHP beginner Ik gebruik de volgende code om te kijken hoe hoog of breed een image is:

1. list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize("../../images/producten/".$aFetch['foto1']."");

Daarna kijk ik of hij breder dan hoog of hoger dan breed is.. Hierna geef ik het plaatje of een standaard breedte, of een standaard hoogte.

Dit werkt. Ook als ik hem via de nieuwsbrief verstuur. Alleen krijg ik dan per plaatje de volgende foutmelding:

1. Warning: getimagesize(../../images/producten/09_12_2009-05_42_48____1.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/shamrock/public_html/paginas/beheer/brief.php on line 209

Ik snap het probleem... Hij kan de foto's niet vinden, maar hij verkleint ze wel op de goede manier? (dus zou hij ze toch gevonden moeten hebben)....

Iemand een idee?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 12/12/2009 15:04
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Dat is inderdaad wel vreemd dat ie hem wel kan verkleinen. Ik zou eens proberen met absoluut pad en eens controleren hoe de rechten staan.
Offline kenzo - 12/12/2009 15:29 (laatste wijziging 18/12/2009 14:58)
Avatar van kenzo PHP beginner had ik al geprobeerd, maar dan geeft hij deze fout:

1. Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: URL file-access is disabled in the server configuration in /home/username/public_html/paginas/beheer/brief.php on line 209
  2.  
  3. Warning: getimagesize(http://www.shamrock-maastricht.nl/images/producten/12_12_2009-08_42_09____1.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/username/public_html/paginas/beheer/brief.php on line 209

Dit is dus uitgeschakeld (misschien om veiligheidsredenen?)
Offline Martijn - 12/12/2009 17:18
Avatar van Martijn Crew PHP die twee functie is gewoon niet goed gemaakt, ook daar vind ie je plaatje niet, daarom krijg je die melding in je plaatje Die functie probeert het toch te doen ookal is er neits
Offline kenzo - 15/12/2009 15:13
Martijn schreef:
die twee functie is gewoon niet goed gemaakt, ook daar vind ie je plaatje niet, daarom krijg je die melding in je plaatje Die functie probeert het toch te doen ookal is er neits

welke 2e functie?
Offline Kevin - 18/12/2009 22:52
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Ik denk dat Martijn het bedoelt op:

3. Warning: getimagesize
Offline kenzo - 19/12/2009 09:35
Avatar van kenzo PHP beginner ik heb het nu opgelost (foutmelding verborgen) door een @ ervoor te zetten, maar de fout is er eigenlijk dus nog steeds...

het kan aan 3. Warning: getimagesize liggen, maar ik heb een relative path op gegeven en een vaste url maar beide geven fouten aan
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s