login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

img upload

Offline daanlaan - 28/11/2009 16:34
Avatar van daanlaanMySQL interesse ik kan niet goed uit aan deze 2 functies:
- is_uploaded_file
- move_uploaded_file

als ik een foto laat uploaden, gebeurt hier in deze code het uploaden al?

1. if(!is_uploaded_file($_FILES['img'.$k.'']['tmp_name']))
  2. {
  3. $fouten[] = "<u>Foto ".$k."</u>: kon niet worden geüpload, je kan proberen ze opnieuw te uploaden.<br>";
  4. }
  5. else
  6. {
  7. if($_FILES['img'.$k.'']['size']>$max_size)
  8. {
  9. $fouten[] = "<u>Foto ".$k."</u>: foto is te groot, de maximale grootte is: <b>".$max_size."</b>";
  10. }
  11. // hoeveel afbeeldingen zijn er al => nodig voor de naam van de volgende foto //
  12. if($k==1){$aantalads = mysql_fetch_array(mysql_query("SELECT aantal FROM aantal_ads"));$aantal_ads = $aantalads['aantal'];}
  13. $newname = ($aantal_ads+1)."_".$k;
  14.  
  15. if(!move_uploaded_file($_FILES['img'.$k.'']['tmp_name'],
  16. $locatie.$newname.".jpg"))
  17. {
  18. $fouten[] = "Eén of meerdere foto's konden niet worden geüpload, je kan proberen ze opnieuw te uploaden";
  19. }

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 28/11/2009 16:51
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Heb je ook al gekeken op php.net?
http://be2.php.net/is_uploaded_file
http://be2.php.net/move_uploaded_file
Offline WebSmurf - 29/11/2009 00:12
Avatar van WebSmurf Nieuw lid simpel antwoord: nee
Offline vinTage - 29/11/2009 00:22
WebSmurf schreef:
simpel antwoord: nee

Komt er ook nog eens een keer iets nuttigs uit je kop ?
Offline ArieMedia - 29/11/2009 00:43 (laatste wijziging 29/11/2009 01:12)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Citaat:
als ik een foto laat uploaden, gebeurt hier in deze code het uploaden al?
Jup, regel 14/15 gebeurd dat.

Maar ik neem aan dat je wat anders bedoeld. Kortom, kan je misschien je vraag iets of wat beter formuleren?  
Offline kurohyou - 29/11/2009 02:54
Avatar van kurohyou Oud lid nee het uploaden gebeurd niet in die code, de code gaat ervan uit dat de foto reeds geupload is, daar controleert ie op de eerste regel op trouwens en spuit ie een error uit indien niet.
Indien de foto wel is geupload dan controleert ie op filesize van de image, indien groter dan de vooropgestelde filesize spuit ie terug een error uit, indien niet groter dan gata ie verder.
de regel nadien controleert ie of de nummer van de image ($k) == gelijk is dus aan 1 dan voert ie de query uit en geeft vervolgens een waarde aan $newname.
het laatste if(!move_uploaded_file... die probeert de file te verplaatsen en hernoemen, indien dit niet lukt spuit ie terug een error uit.

er ontbreekt hier een pak code voor dit script te doen werken, ook zie ik het nut niet van if($k==1){$aantalads = m... volgens mij moet dit if(isset($k)) zijn. ken natuurlijk het hele script niet maar ga uit van het logische
Offline daanlaan - 02/12/2009 16:03 (laatste wijziging 02/12/2009 16:18)
Avatar van daanlaan MySQL interesse ja die $k en $aantal_ads zijn idd nog ergens anders in de code nodig.
er ontbreektook inderdaad nog een heel deel.
maar ik ben zelf wat aan het oefenen met het uploaden en resizen enzo van images... waarom werkt dit korte stukje code nog niet, wat ontbreekt er?

1. <?php
  2. if(isset($_POST['upload']))
  3. {
  4. move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],"img_uploads/foto.jpg");
  5. }
  6. ?>
  7. <form method="post">
  8. <input type="file" name="foto" /><input type="submit" name="upload" value="upload" />
  9. </form>
Offline ArieMedia - 02/12/2009 16:22

PHP ver gevorderde
Staan de rechten goed?
Check anders hier wat scripts / tutorials
Offline daanlaan - 02/12/2009 16:34
Avatar van daanlaan MySQL interesse
ArieMedia schreef:
Staan de rechten goed?
Check anders hier wat scripts / tutorials
waar? 
Offline ArieMedia - 02/12/2009 16:37

PHP ver gevorderde
daanlaan schreef:
[..quote..]waar? 
http://www.sitemasters.be/scripts/1/14/PHP/Upload_systemen
Offline daanlaan - 02/12/2009 22:03 (laatste wijziging 02/12/2009 23:02)
Avatar van daanlaan MySQL interesse tjah ik heb er een paar bekeken, ik heb er zelf ook een die werkt waar ook if_uploaded_file in voorkomt maar dat is toch niks waarmee je de afbeelding upload? en in dat werkende uplaod script van mij staat enkel if(!move_uploaded_file($_FILES['.......
en daar upload hij de afbeelding volgens mij. maar hoe kan dat nu in godsnaam binnen die if gebeuren????

EDIT: het is me ondertussen gelukt, weet nie wat ik fout deed o.O
Offline kurohyou - 03/12/2009 00:21
Avatar van kurohyou Oud lid if(!move_uploaded_file($_FILES['...... dit probeert de file die "reeds" is geupload te verplaatsen en hernoemen indien zo gevraagd.
je jan binnen de context van if (?) {} waar het vraagteken staat gerust functies, opdrachten laten uitvoeren en met de "!" zeg je indien niet uitgevoerd in het geval van move_uploaded_file...
Het moment dat je send drukt op je form waar je de file heb geselecteerd gaat die onmiddelijk de file uploaden naar een temp directory op de server. en met de functie move_uploaded file ga je die vervolgens dan verplaatsen naar de dir van jouw keuze.
Ik hoop dat dit ondertussen duidelijk is geworden, indien niet stel je maar gerust je vragen, we zullen ze zo goed mogelijk proberen te verduidelijken. greets
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s