Oud lid |
|
hey sorry dat ik laat reageer, mss is het ondertussen al opgelost maar heb blijkbaar geen mail gekregen van de follow up.
ik snap wat je wilt doen in je files, maar je manier van werken lijkt me allezins voor mij héél onduidelijk en onderhoudsonvriendelijk. Het lijkt dat je nog niet veel ervaring met php hebt wat geen probleem is natuurlijk daarom bestaat sitemasters dan ook ;)
ik stel voor dat je toch even http://www.w3schools.com/PHP/php_syntax.asp bezoekt en je even tijd neemt voor de cursus daarop en dan verder bouwt, als je zoals mij bent wil je het nu allemaal kunnen maar dat is onmogelijk.
ondertussen geef ik je toch een paar tips die je op weg kunnen helpen. onderstaande regel kan je in index.php zetten :
define ('__SITE', $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/' . substr(dirname($_SERVER['PHP_SELF']), 1) . '/');
define ('__SITE', $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/' . substr(dirname($_SERVER['PHP_SELF']), 1) . '/');
als je dan even echo __SITE; doet ga je zien dat die var je path van je site aangeeft van waaruit je je site kan opbouwen, in je links hoef je dan alleen het volgende te schrijven voor je links en etc... op te bouwen :
echo __SITE . "subdir/filename";
echo __SITE . "subdir/filename";
let er ook op dat je geen vars dubbel declareerd zoals je gedaan hebt in index.php in de map test 'rootdir' |