login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestand 2 keer opslaan (Opgelost)

Offline thomasje - 07/11/2009 10:36
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik ben bezig met een upload script maar nu wil ik van elke foto die ik opsla ook direct een tumb maken die dan in een andere map moet komen.

Of te wel: ik wil hetzelfde bestand 2 keer uploaden.
Maar hoe kan ik dit het beste doen zonder dat het veel laadtijd kost?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 07/11/2009 11:12
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je zult een script moeten hebben dat een thmumbnail maakt van een foto. Als je wilt dat het verwerken van een upload niet te lang duurt kun je ervoor kiezen niet gelijk de thumbnail te maken.

Je zou een cron kunnen draaien die alle nieuwe uploads verwerkt en thumbnails aanmaakt.
Offline MiST - 07/11/2009 11:13 (laatste wijziging 07/11/2009 11:14)
Avatar van MiST Lid met GD resizen en dan opslaan in je thumbs map. Wat je vraag (voor de laadtijd) is mi nogal moeilijk. Er zijn enkele dingen die je nu eenmaal MOET doen (uploaden, moven, resizen, en ook nog eens wegschrijven). Die verwerkingstijd heb je sowieso, de rest gaat het niet echt maken. Tenzij je nog database interactie wilt, maar dan wacht je gwn best tot op het einde voor de queries uit te voeren.

Edit: aan wat Rik zei had ik nog niet gedacht. Slim!
Offline thomasje - 07/11/2009 14:24
Avatar van thomasje MySQL beginner Bedankt voor de reactie.
Maar ik krijg het bestand niet gekopieert. Hoe kan ik dat doen?"

Ik gebruik nu de functie copy() en kopieer dan de verplaatste afbeelding. Maar dan kan ik de eerste afbeelding wel vinden maar de 2e komt er niet (dus blijkbaar wordt hij niet gekopieert)
Offline ArieMedia - 08/11/2009 09:54 (laatste wijziging 08/11/2009 09:58)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
thomasje schreef:
Bedankt voor de reactie.
Maar ik krijg het bestand niet gekopieert. Hoe kan ik dat doen?"

Ik gebruik nu de functie copy() en kopieer dan de verplaatste afbeelding. Maar dan kan ik de eerste afbeelding wel vinden maar de 2e komt er niet (dus blijkbaar wordt hij niet gekopieert)
PHP.net: imagecopyresampled of PHP.net: imagecopyresized werkt het beste. Je maakt eerst een afbeelding aan en dan sla je hier de resized/resampled versie in op
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s