login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cookies zetten

Offline prienstra - 04/11/2009 14:15
Avatar van prienstraMySQL interesse Is het mogelijk om een cookie in het midden van een pagina te zetten in plaats van altijd bovenaan de pagina (voor de eerste uitvoer)?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 04/11/2009 14:30
Avatar van Richard Crew algemeen Nee.
Offline prienstra - 04/11/2009 14:59
Avatar van prienstra MySQL interesse mag er wel een functie bovenstaan?
Offline Richard - 04/11/2009 18:11
Avatar van Richard Crew algemeen Ja.
Offline prienstra - 02/12/2009 08:14
Avatar van prienstra MySQL interesse Ik ben was verder gaan zoeken, maar cookie's kunnen prima midden in een pagina gezet/gewijzigd worden met javascript.
Offline ArieMedia - 02/12/2009 08:42
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
prienstra schreef:
Ik ben was verder gaan zoeken, maar cookie's kunnen prima midden in een pagina gezet/gewijzigd worden met javascript.
Vraag jezelf af of het netjes/praktisch is, en ga dan cookies veranderen midden in een script.
Offline prienstra - 02/12/2009 09:17
Avatar van prienstra MySQL interesse
ArieMedia schreef:
[..quote..]Vraag jezelf af of het netjes/praktisch is, en ga dan cookies veranderen midden in een script.

Wat is er niet netjes aan? En waarom enkel cookies veranderen bovenin een pagina en niet in het midden?
Als het nodig, is het toch nodig, waarom zul je het dan niet doen?
Offline Richard - 02/12/2009 09:19
Avatar van Richard Crew algemeen En vertel eens, wat zou er dan gebeuren als ik mijn JavaScript-engine uitschakel? :-)
Offline prienstra - 02/12/2009 09:24
Avatar van prienstra MySQL interesse Dan werkt het script niet 
Maar dat is geen probleem, want het is geen script dat een belangrijke functie heeft, want die maak je zowiezo niet met cookies (cookies kunnen ook uit staan). Het is enkel om een beetje gebruikers gemak.
Offline Richard - 02/12/2009 09:27
Avatar van Richard Crew algemeen *zucht*

Als het geen belangrijke functie is, waarom maak je het dan? Zorg *ALTIJD* dat *ALLES* werkt voor *IEDEREEN*, dat is het *ENIGE* dat telt.
Offline prienstra - 02/12/2009 09:32
Avatar van prienstra MySQL interesse
Richard schreef:
*zucht*

Als het geen belangrijke functie is, waarom maak je het dan? Zorg *ALTIJD* dat *ALLES* werkt voor *IEDEREEN*, dat is het *ENIGE* dat telt.

Ben het daar niet mee eens. Kijk eens naar de wehkamp, de bekeken produkten blijven bewaard als je volgende keer terug komt. En vrijwel alle affiliatesystemene dan? Allemaal cookies.

Cookies kunnen ook uitgeschakelt worden, dus werken die functies ook niet.
Offline ArieMedia - 02/12/2009 09:35

PHP ver gevorderde
prienstra schreef:
[..quote..]

Ben het daar niet mee eens. Kijk eens naar de wehkamp, de bekeken produkten blijven bewaard als je volgende keer terug komt. En vrijwel alle affiliatesystemene dan? Allemaal cookies.

Cookies kunnen ook uitgeschakelt worden, dus werken die functies ook niet.
Dan kan je nieteens inloggen dus dat scheelt.
Offline prienstra - 02/12/2009 09:54
Avatar van prienstra MySQL interesse Ik ben van mening dat zoiets prima kan (cookies en javascript) ook al kan het uitgeschakelt worden door de gebruiker.

Het is aan de webmaster / webbouwer om te zorgen dat die functies dan ook niet zichtbaar zijn als de gebruiker die dingen uitgeschakelt heeft. En dat het geen cruciaal deel is van je website.

Ik het geval van de wehkamp vindt ik dat dan ook slecht.
Offline ArieMedia - 02/12/2009 09:55

PHP ver gevorderde
prienstra schreef:
Ik ben van mening dat zoiets prima kan (cookies en javascript) ook al kan het uitgeschakelt worden door de gebruiker.

Het is aan de webmaster / webbouwer om te zorgen dat die functies dan ook niet zichtbaar zijn als de gebruiker die dingen uitgeschakelt heeft. En dat het geen cruciaal deel is van je website.

Ik het geval van de wehkamp vindt ik dat dan ook slecht.
Njah het is jou site , ik zou zoiets niet snel doen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s