login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Quotes in formulier zorgen voor fout..

Offline foxie - 19/01/2005 22:26
Avatar van foxieNieuw lid Mij gebruiker kunnen op mijn site reacties toevoegen die bestaan uit lukrake tekst er zitten soms ook quotes ( ' / " ) bij, nu zorgen die quotes voor het onderbreken van de query wat een sql fout oplevert, hoe kan je voorkomen dat die quotes worden omgezet? ze mogen niet weggedaan worden met explode of dergelijke, ze moeten blijven staan maar moeten onschadeljk worden gemaakt 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline VonDutch - 19/01/2005 22:31
Avatar van VonDutch PHP interesse zet er een \ voor:
  1. <?php
  2. $invoervak = "<input type=\"text\" name=\"invoer\">";
  3. ?>
Offline Maarten - 19/01/2005 22:35
Avatar van Maarten Erelid je kan met addslashes() werken, waardoor een \ voor die quotes komt...
Offline foxie - 19/01/2005 22:36
Avatar van foxie Nieuw lid ja maar dat is niet echt mooi vind ik dat er een \ voorkomt .

Het moet werken met textarea's dus dat wat hier 2 berichten hoger is gezegd gaat niet goed gaan.
Offline Maarten - 19/01/2005 22:40
Avatar van Maarten Erelid jah maar ik veronderstel dat die waarden in een database worden gegooid? daar gebruik je dus \, zodat je ze er kan ingooien zonder je query te onderbreken...
Offline foxie - 19/01/2005 22:43
Avatar van foxie Nieuw lid ah dus voor het erin gooien moet die \ ervoor maar hoe krijg ik die dan weer weg? of gebeurt dat automatisch?

en hoe zet ik juist die \ ervoor? met welke code
Offline numlockrond - 19/01/2005 22:50
Avatar van numlockrond Onbekend die \ gaat automatisch weer weg. Het is alleen maar om errors te voorkomen.

http://nl.php.net/addslashes/
Offline Thomas - 19/01/2005 23:33
Avatar van Thomas Moderator Normaal worden er al slashes toegevoegd als het goed is ?
Staat magic_quotes_gpc aan ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.304s