Nieuw lid |
|
Beste,
Ik heb een loop waarin ik plaatjes verklein. Werkt allemaal perfect maar ik heb één probleem.
Ik kan ook een HOOFD FOTO aan geven. DIt houd in dat in de galerie deze weergegeven wordt in plaats van een ander plaatje zeg maar.
Hij geeft de niet hoofd foto plaatjes de waarde 0 (nul), en een foto die wel hoofd foto is de waarde 1 (een).
Helaas werkt dit niet. Het 1e plaatje dat ik upload geeft hij altijd de waarde 1, en niet het plaatje waarbij ik de 'checkbox' aanvink.
Misschien iemand die mij kan vertellen wat er verkeerd is?
Code is hieronder te bekijken:
<?php
// als de gebruiker iets gesubmit heeft
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
// een loop maken voor het aantal plaatjes, deze uploaden, resizen, en in de database toevoegen
for($i = 0; $i < $_SESSION['aantal']; $i++)
{
// een unieke prefix maken
$prefix = @mktime();
// gegevens ophalen van het plaatje
$name = $_FILES['foto']['name'][$i];
$type = $_FILES['foto']['type'][$i];
$tmp_name = $_FILES['foto']['tmp_name'][$i];
$error = $_FILES['foto']['error'][$i];
$size = $_FILES['foto']['size'][$i];
// kijken naar de aangegeven volgorde en -of het een hoofd foto is
$volgorde = $_POST['volgorde'][$i];
$checked = $_POST['checkbox'][$i];
// zitten er verboden letters in de naam van het plaatje?
if(preg_match('{[-!@#$%^&*:?]}', $_FILES['foto']['name'][$i]))
{
echo 'Uw plaatje bevat ongeldige tekens, de volgende tekens mogen niet gebruikt worden: -, !, @, #, $, %, ^, &, *';
exit;
}
// uploaden via FTP server naar de juiste directory
move_uploaded_file($tmp_name, '../images/'.$prefix . $name);
//// ALLEMAAL CODE KOMT HIER
}
?>
<form id="form1" name="form1" method="post" action="" enctype="multipart/form-data">
<?php
echo '<table width="400px">
<tr><td>Plaatje</td><td>Volgorde</td><td>Hoofdfoto</td></tr>';
for($i = 0; $i < $_SESSION['aantal']; $i++)
{
echo '<tr><td><input name="foto[]" type="file" id="foto[]" /></td><td><input type="text" name="volgorde[]" value="'.$i.'" size="5" /></td><td><input type="checkbox" name="checkbox[]" value="1" /></td></tr>';
}
echo '</table>';
?>
<?php // als de gebruiker iets gesubmit heeft if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { // een loop maken voor het aantal plaatjes, deze uploaden, resizen, en in de database toevoegen for($i = 0; $i < $_SESSION['aantal']; $i++) { // een unieke prefix maken // gegevens ophalen van het plaatje $name = $_FILES['foto']['name'][$i]; $type = $_FILES['foto']['type'][$i]; $tmp_name = $_FILES['foto']['tmp_name'][$i]; $error = $_FILES['foto']['error'][$i]; $size = $_FILES['foto']['size'][$i]; // kijken naar de aangegeven volgorde en -of het een hoofd foto is $volgorde = $_POST['volgorde'][$i]; $checked = $_POST['checkbox'][$i]; // zitten er verboden letters in de naam van het plaatje? if(preg_match('{[-!@#$%^&*:?]}', $_FILES['foto']['name'][$i])) { echo 'Uw plaatje bevat ongeldige tekens, de volgende tekens mogen niet gebruikt worden: -, !, @, #, $, %, ^, &, *'; } // uploaden via FTP server naar de juiste directory //// ALLEMAAL CODE KOMT HIER //// ALLEMAAL CODE KOMT HIER //// ALLEMAAL CODE KOMT HIER } ?> <form id="form1" name="form1" method="post" action="" enctype="multipart/form-data"> <?php echo '<table width="400px"> <tr><td>Plaatje</td><td>Volgorde</td><td>Hoofdfoto</td></tr>'; for($i = 0; $i < $_SESSION['aantal']; $i++) { echo '<tr><td><input name="foto[]" type="file" id="foto[]" /></td><td><input type="text" name="volgorde[]" value="'.$i.'" size="5" /></td><td><input type="checkbox" name="checkbox[]" value="1" /></td></tr>'; } ?>
|