login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

16 foto's uploaden.

Offline vanw - 18/01/2005 21:10
Avatar van vanwPHP interesse Hallo,

Ik zit even met een probleem. Ik ben bezig met een site bouwen Waar voor ik 16 foto's per pagina moet kunnen uploaden. Klein & Groot. Nu heb ik wel iets gevonden waarmee ik een kleine foto & grote foto kan uploaden.

Maar nu wil ik het in de database zetten met een 10 cijferige code. Dat is me ook gelukt. Maar er moeten 16 verschillende foto's met allemaal een verschillend id. ( Dat wordt op de server goed opgeslagen ) En er kan er nu maar 1 opgeslagen worden. Moet ik dan een nieuwe pagina maken en de SQL veranderen En dat dan 16 x? Dat lijkt me ook geen goeie oplossing.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en mij verder kunnen helpen.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bart - 18/01/2005 21:29
Avatar van Bart PHP expert Je kan de POSTS in een array zetten, en die array invoegen in de database.
Offline vanw - 18/01/2005 21:37
Avatar van vanw PHP interesse Ik had iets ingedachten dat ik het zo kan doen dat ie de grote en kleine upload en dat ie die opslaat. En op de server zetten maar dan heb ik een probleempje. Ik heb dit in de database aangemaakt:

pagina, a,b,c,d,e,f,g,h,i,j,k,l,m,n,o,p

Dan wil ik dat bijv alleen ' a ' de code krijgt van de eerste foto.

Maar weet niet hoe ik dat kan doen.

Offline Thomas - 19/01/2005 08:59
Avatar van Thomas Moderator Wat is het probleem nou precies ?
Je weet niet hoe je het formulier moet maken,
je hebt problemen met het uploaden van foto's,
je hebt problemen met de naamgeving van de plaatjes,
je hebt problemen met het opslaan van bijbehorende gegevens in de database ?

Probeer deze problemen te scheiden en een voor een op te lossen.
Wij kunnen ook niet heel je probleem / heel je code overzien dus haal hier een partje uit en beschrijf duidelijk wat het probleem is.
Als je het over een database-tabel hebt zou een goede beschrijving (het CREATE TABLE statement ?) helpen.
Offline vanw - 19/01/2005 09:33
Avatar van vanw PHP interesse Nee, Ik heb een script voor 2 foto's up te loaden dat werkt pefect. Nu is mijn vraag hoe krijg ik elke foto appart in de database. Het id ervan bijv. 1234567890. dit wordt goed op de server op geslagen.

Het gaat er alleen om dat er verschillende foto's worden upgeload in de zelfde rij. In de database.
Offline Slipie - 19/01/2005 11:33
Avatar van Slipie PHP beginner Dan zet je tussen de namen een , die je later explode.
Maar je wil 16 foto's tergelijk uploaden?
Word dat geen timeout?
Offline NCube - 19/01/2005 11:59
Avatar van NCube HTML beginner Je krijgt geen timeout zolang je aan het uploaden bent.
Offline vanw - 19/01/2005 13:16
Avatar van vanw PHP interesse Dit is mijn upload systeem:
http://bekijk.2dehandsplaza.nl/Voegtoe1.php

Dit is het code waarmee het in de database wordt gezet:
  1. <?
  2. include"connect.php";
  3.  
  4. if($Uploaden) {
  5.  
  6. $insert = "INSERT INTO Foto (a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n, o, p) VALUES ('$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida', '$aida',)";
  7. $query = mysql_query($insert)or die(mysql_error());
  8. echo "Succesvol toegevoegd!";
  9. }
  10. else {
  11.  
  12. }
  13.  
  14. ?>

Hopelijk kan je me ff helpen.
Offline Tuinstoel - 19/01/2005 17:13
Avatar van Tuinstoel PHP expert Moet dat formuliertje niet in een for loop zodat je ze allemaal apart kunt invullen?
Offline vanw - 20/01/2005 14:29
Avatar van vanw PHP interesse Het is al opgelost. Het werkt nu met array's , selecteer velden. Bedankt voor de mede werking!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s