PHP expert |
|
Nee, ik schets wel het voorbeeld voor je:
Je laad als eerst de eerste dropdown in met gewoon php. Daarna zet je een onchange event op die dropdown die een AJAX request verstuurd naar een pagina die de volgende dropdown opbouwt.
Vervolgens bereken je de vloeroppervlakte en kun je zo de prijs berekenen en eventueel weergeven. Ik heb hieronder simpel zonder al te veel code geïllustreerd wat ik bedoel:
<?php
$selecteerBreedtes = mysql_query(...selecteren...);
while ($breedteInformatie = mysql_fetch_assoc($selecteerBreedtes) {
// dropdown opbouwen met gewoon html of template engine (TemplatePower bijv.)
}
?>
<?php // dropdown opbouwen met gewoon html of template engine (TemplatePower bijv.) } ?>
De output kan dan bijvoorbeeld zijn:
<select name="breedtes" id="breedtes">
<option value="10">10 meter</option>
<!-- enz. -->
</select>
<select name="breedtes" id="breedtes"> <!-- enz. -->
De javascript die ik hieronder gebruik, maakt gebruik van de Javascript library jQuery:
$(document).ready(function() {
$('#breedtes').change(function() {
var gekozenBreedte = $(this).val();
$.get('lengtes.ajax.php', { breedte:gekozenBreedte }, function(data) {
$('#div-voor-nieuwe-dropdown').html(data);
});
});
});
$(document).ready(function() { $('#breedtes').change(function() { var gekozenBreedte = $(this).val(); $.get('lengtes.ajax.php', { breedte:gekozenBreedte }, function(data) { $('#div-voor-nieuwe-dropdown').html(data); }); }); });
De ajax gaat dan naar het php bestand "lengtes.ajax.php" waar je de nieuwe dropdown opbouwt en dan echoed. De data die van dat bestand komt, word dan in een divje met de html id attribuut "div-voor-nieuwe-dropdown" ingeladen.
Daarna gebruik je de twee dropdowns om met javascript om de oppervlakte en prijs te berekenen. Ik hoop dat dit je heeft geholpen.
Edit: als je dit niet eens kon doen, vraag ik me af of jij wel de aangestelde persoon bent om deze website te maken ? |