login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pdfbestand in Internetexplorer

Offline ranco - 18/01/2005 09:51 (laatste wijziging 18/01/2005 10:49)
Avatar van rancoPHP gevorderde Ik zit met een probleem,genereer (in php) een pdfbestand.
Als ik dit script aanroep werkt het prima in FireFox.
In internetexplorer geeft hij een foutmelding.

Hij opent wel een downloadvenster maar je ziet geen voortgang, en dan binnen 10 seconden geeft ie een foutmelden, waar in staat dat hij het pdfbestand niet kan vinden!

Weet iemand waar dat aan ligt, want het blijft gewoon vreemd dat hij het in FF wel doet en in IE niet!

Alvast bedankt!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 18/01/2005 12:46
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Even recapituleren: je maakt de inhoud voor een pdf bestand.
Dan stuur je headers door die zeggen dat het een pdf bestand is
dan stuur je de inhoud van je pdf bestand door.

Er bestaan headers om een download te forceren (maw. niet toe te staan om het zomaar te bekijken) gebruik je die?
Kan je met jouw internet exploder elders wel pdf bestanden downloaden?

en euhm, voor de rest kan ik je niet veel aanraden dan aan al je bezoekers te zeggen: this site doesn't work for IE.
Offline ranco - 18/01/2005 12:53
Avatar van ranco PHP gevorderde @twopeak: Ik kan met mijn IE wel andere pdffiles bekijken en downloaden, ik weet ook dat je alleen downloaden kan forceren maar ook dan geeft hij dezelfde fout.
Heb je daarnaast ook nog een serieuze oplossing?
Offline Metalhead - 19/01/2005 10:22
Avatar van Metalhead HTML gevorderde en het komt niet door speciale karakters in de bestandsnaam of locatie?
Offline ranco - 19/01/2005 10:46 (laatste wijziging 20/01/2005 08:51)
Avatar van ranco PHP gevorderde Nou, ik moet zeggen, ik heb een script van iemand anders overgenomen en zijn aanroepmethode werkte in FF en IE.

1. <?php
  2. header ("Location: Brochure.'?pid='.$pid."&.pdf"");
  3. ?>

Dit werkte wel, maar ik vind dat & teken wel raar dat dat wordt gebruikt, terwijl hij zonder dit teken niet werkt!

Ik ga dus eerst naar een pagina die hem dan vervolgens doorstuurd naar Brochure.'?pid='.$pid."&.pdf" . In dat script wordt dan het pdfbestand aangemaakt.

Dit is toch de goede manier of is er een andere/beter idee?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.249s