login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tijdslimiet bij verzenden mail (Opgelost)

Offline Yourgamecrew - 21/08/2009 11:50 (laatste wijziging 21/08/2009 11:57)
Avatar van YourgamecrewLid hallo allemaal,
ik heb een optie voor de bezoekers van me site gemaakt dat ze kunnen stemmen op iets wat ze zelf leuk vinden dus heb ik ff een heel simpel mailscriptje gemaakt waar ze dat kunnen invullen maar nu heb ik jullie hulp nodig want ik wil dat ze maar 1x per week kunnen stemmen. hoe moet ik dat doen?

verwerk.php van mn mailscript:

1. <?php
  2. $game = $_POST["game"];
  3. $gomail = true;
  4.  
  5. if ($game=="")
  6. {
  7. echo "Vul de game in of stem hierboven!<br>";
  8. $gomail = false;
  9. }
  10.  
  11. if ($gomail==true)
  12. {
  13. mail("mijnmail@gmail.com","Anders stem poll","
  14. $game
  15. ","From: Anoniem");
  16. echo '<b><font color="black">Je hebt gestemd op een zelf in te vullen game!<br>Deze is opgeslagen in onze database maar wordt niet weergeven (maar telt natuurlijk wel mee als stem)!</font></b>';
  17. echo '<form action="index.htm" ><input type="submit" value="Terug" /></form>';
  18.  
  19. }
  20. else
  21. {
  22. echo '<form action="poll.htm" method="POST"><input type="submit" value="Terug" /></form>';
  23. }
  24. ?>

P.s als je de code weet hoe ik dit moet doen zeg er dan ook aub bij waar die code moet komen te staan. 

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kenzo - 21/08/2009 13:00
Avatar van kenzo PHP beginner Je zou met cookies of sessies kunnen werken.

Als iemand het formulier invuld wordt een sessie of cookie aangemaakt met de tijd van 1 week.

Als de cookie of sessie bestaat kan men niet meer mailen, anders wel?
Offline Yourgamecrew - 21/08/2009 17:05
Avatar van Yourgamecrew Lid ja wat jij zegt bedoel ik! Weet jij of iemand anders de code en waar ik die moet neerzetten?   
Offline Esli - 22/08/2009 12:16
kenzo schreef:
Je zou met cookies of sessies kunnen werken.

Als iemand het formulier invuld wordt een sessie of cookie aangemaakt met de tijd van 1 week.

Als de cookie of sessie bestaat kan men niet meer mailen, anders wel?

Zou ik NIET doen. Cookies edc kan men gewoon lekker deleten. Best van al gewoon IP in db gooien. (Al kunnen mensen met dynamisch IP daar dan wel weer doorheen, maar doe er nog koekje bij ook)

Offline Yourgamecrew - 23/08/2009 17:17
Avatar van Yourgamecrew Lid ik doe tog liever dat wat kenzo zei alleen:
Yourgamecrew schreef:
Weet iemand anders de code en waar ik die moet neerzetten?   
Offline Esli - 23/08/2009 17:22
Yourgamecrew schreef:
ik doe tog liever dat wat kenzo zei alleen:
[..quote..]

Waarom dan? Je verkiest onveiligheid boven veiligheid. Ik zeg het, als ik je eens lekker wil pesten ga ik eens rap wat prutsen met cookies.

Verder moet je ook wat meer zelf onder nemen. Ikzelf ga pas code aan iemand geven als ik zie dat die persoon moeite heeft gedaan en heeft nagedacht. Als je eens goed nadenkt, of meer gerichte vragen stelt (dus was je precies niet begrijpt), zullen veel meer mensen je willen helpen.
Offline Yourgamecrew - 23/08/2009 17:32
Avatar van Yourgamecrew Lid Ik heb geen database dus daar is geen discusie over mogelijk maar als jij zoiets hebt zonder dat je een database nodig hebt met dat ip gedoe wil ik het heus wel op jou manier doen
Offline Esli - 23/08/2009 17:38
Avatar van Esli PHP interesse Op zich hoef je geen database. (met PHP kan je een soort van "database" maken) Ik heb je een e-mail verzonden, bekijk die even :-).
Offline Yourgamecrew - 23/08/2009 17:40
Avatar van Yourgamecrew Lid Is goed
Offline NTS64 - 23/08/2009 17:47 (laatste wijziging 23/08/2009 17:47)
Esli schreef:
Op zich hoef je geen database. (met PHP kan je een soort van "database" maken) Ik heb je een e-mail verzonden, bekijk die even :-).

Heel aardig van je om Yourgamecrew te helpen, maar het zou nog aardiger zijn moest je je oplossing hier publiek meedelen ipv privé mailtjes te sturen. Zo kunnen we er allemaal wat van leren 
Offline Yourgamecrew - 23/08/2009 17:54
Avatar van Yourgamecrew Lid Wees maar niet bang woedi als ik de oplossing heb zal ik hm online zetten
Offline Esli - 23/08/2009 17:55
Woedi schreef:
[..quote..]
Heel aardig van je om Yourgamecrew te helpen, maar het zou nog aardiger zijn moest je je oplossing hier publiek meedelen ipv privé mailtjes te sturen. Zo kunnen we er allemaal wat van leren 

Woedi, je oheft idd van mij ook niet te vrezen. Ik wil gewoon even snel op de bal kunnen spelen. Uiteraard komt de oplossing hier ook te staan :-).
Offline Koen - 23/08/2009 18:32
Avatar van Koen PHP expert Elke hulpverlening gebeurt via dit forum, e-mail conversaties hoeven hier helemaal niet bij te pas te komen, daarom is het ook een forum. Hou het gezellig hier zodat de rest er ook wat aan heeft, aan een voorgeschotelde oplossing heeft niemand wat.  

Bedankt.
Offline Yourgamecrew - 25/08/2009 14:19
Avatar van Yourgamecrew Lid heb het zelf al kunnen oplossen maar iedereen bedankt! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s