login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Avatar maken

Offline voltrex - 17/08/2009 19:48
Avatar van voltrexLid Hey,
Ik plan om een spel te maken. Hierop wil ik dan de mogelijkheid maken dat mensen zelf hun eigen 'karakter' (avatar) kunnen maken dmv dingen te kopen in de shop. (pet, skateboard, horloge,...).

Nu vraag ik mij dus af hoe ik dit het beste allemaal samen kan voegen in 1 afbeelding. (via mysql database en dan nog iets?)

Ik heb al ergens gevonden waar zij het doen zoals ik het wil, maar ik kan maar nergens vinden hoe.
http://www.habb...e?user=xmq
-> Bij elke speler is het dus een ander afbeelding. De spelers hebben zelf hun accessoires gekozen.

Ik vind maar niets... Iemand die hier meer over weet?  

Alvast bedankt,
Voltrex

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Erwt - 17/08/2009 20:12
Avatar van Erwt PHP beginner Ik heb geen idee HOE je dit hoort te doen maar..

Is dit niet op te lossen met de GD Lib?

Je zorgt dat je allemaal transparante plaatjes hebt met alle items..

Vervolgens maak je een plaatje van bijv 100x100.

Dan open je bijvoorbeeld het plaatje van de broek, die positioneer je goed met een voorbeeldbroek.

T'is maar een (dom) idee.
Offline voltrex - 17/08/2009 20:14
Avatar van voltrex Lid Ja dat had ik ook al gedacht maar ik dacht dat er misschien een (betere) oplossing zou zijn.

Maar die hou ik zeker open indien hier niets anders uitkomt. 
Offline Erwt - 17/08/2009 20:29
Avatar van Erwt PHP beginner Weet je wat, ik ga hem proberen te maken, als het gelukt is (en genoeg tijd heb) en alles zit mee zal ik je hem even sturen als voorbeeld.
Offline vinTage - 17/08/2009 21:10 (laatste wijziging 17/08/2009 21:12)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik zou dat gewoon in flash doen.

Je haalt gewoon uit de database welke figuurtje/assesoires een bepaald lid heeft en show/hide gewoon wat er nodig is.

Het voordeel is dat het geen serverpower kost zoals gd wel doet.
Als je alles in flash tekent, kan je de filesize heel erg klein houden en je kan gewoon kleuren geven via actionscript, zo kan je met een broek dus 5000 andere maken (kleurtjes)
Offline voltrex - 17/08/2009 22:35
Avatar van voltrex Lid Dat is waarschijnlijk de beste optie, ja.
Maar ik ben niet echt vertrouwd met flash dus, even kort samengevat zodat ik weet wat ik allemaal moet opzoeken voor het te maken.

- Gegevens uit db halen.
- En show/hide gebruiken.
Is dat alles?

Ik heb flash nog nooit echt gebruikt, dus, laten we hope dat het me lukt.  
Offline vinTage - 17/08/2009 22:40
Avatar van vinTage Nieuw lid addChild (movieclips op je scene rammen die in je library staan)
database, euh..
Laat door php een xml genereren en lees hem uit via urlLoader
Offline voltrex - 17/08/2009 22:57
Avatar van voltrex Lid En even zien of ik het goed heb en geen domme dinge ga doen:
En dus na de xml uit te lezen komt de hide/show aan de pas met... if-statement?

Of met iets anders want met if wordt het een volgens mij een verdomd lange pagina scripten 
Offline vinTage - 17/08/2009 23:36 (laatste wijziging 17/08/2009 23:57)
Avatar van vinTage Nieuw lid Mwah, geen if's, dat is ook niet echt dynamisch.
Met een for of whileloop adden wat er in de xml staat, zo kan je later gewoon nieuwe meuk bijmaken.

Hier een behoorlijke opzet:
  1. var lader:URLLoader = new URLLoader();
  2. var container:XML = new XML();
  3.  
  4. lader.addEventListener (Event.COMPLETE, laadXML);
  5. lader.load (new URLRequest("test.xml"));
  6.  
  7. function laadXML (xml:Event):void
  8. {
  9. container = new XML(xml.target.data);
  10. var onderdelen:XMLList = container.children();
  11. for each (var ding:XML in onderdelen)
  12. {
  13. //trace (ding);
  14. try
  15. {
  16. var charclass:Class = getDefinitionByName(ding) as Class;
  17. var char:MovieClip = new charclass() as MovieClip;
  18. addChild (char);
  19. }
  20. catch (error:Error)
  21. {
  22. trace ("Staat niet in de library "+error);
  23. }
  24. }
  25. }


test.xml (tussen de dude tags kan je gewoon meuk blijven toevoegen)
  1. <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
  2.  
  3. <dude>
  4. <character>man</character>
  5. <haar>groen</haar>
  6. <ogen>geel</ogen>
  7. </dude>
Offline Erwt - 18/08/2009 00:02
Avatar van Erwt PHP beginner Om eerlijk te zijn, pakken beter dan wat ik al geprobeerd heb.. en raad eens ik ga het ook eens proberen.
Offline voltrex - 18/08/2009 20:03 (laatste wijziging 18/08/2009 20:07)
Avatar van voltrex Lid Hier kom ik even niet echt uit:
Ik heb nu jou code gekopieerd. In flash heb ik in mijn library pet1 tot pet6 staan.

Mijn xml:
  1. <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
  2.  
  3. <dude>
  4. <hat>pet1</hat>
  5. </dude>


Als ik dan mijn flash bestand opslaag als een .swf bestand en dat op mijn site zet, komen gewoon alle petten zonder acht te slaan dat hij er maar 1 moet tonen.

Is dit een scriptfout of komt dit doordat ik misschien iets fout heb 'geprogrammeerd'?
Offline vinTage - 18/08/2009 20:54
Avatar van vinTage Nieuw lid Geen scriptfout 

Maar je hoeft het nog niet online te zetten hoor...je kan gewoon testen, zolang het pad maar klopt naar de xml.
Offline voltrex - 19/08/2009 00:11
Avatar van voltrex Lid Ok. Maar het pad klopt hoor. Alleen, Moet ik een apart actionscript-bestand en een flash bestand met daar de lib met afbeeldingen in? 
Offline vinTage - 19/08/2009 00:53
Avatar van vinTage Nieuw lid neuj....

lees gewoon die addchild tut!!!!
en verder is het gewoon copy pasten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s