login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabel vormen (Opgelost)

Offline Flupeke - 14/08/2009 01:20
Avatar van FlupekeNieuw lid Ik ben al een tijdje aan het trachten een tabel te vormen waarvan de table headers en table values onder elkaar kunnen geplaatst worden in dezefde cel.

Een voorbeeld verduidelijkt van wat ik wil bereiken.

*Header1 * Header3 * Header4 *
*Header2 * * Header5 *
*Val Header1 * val Header3 * val Header4 *
*Val Header2 * * Val Header5 *

IpAddress * Subnet * User *
SysName * * Owner *
192.168.1.5 * 255.255.255 * Bart *
MyPc * * TOM *

De gegevens die de tabel moet bevatten komen uit een MySql database. Elk header veld heeft een natuurlijk een naam maar ook een code om de plaats in de tabel te bepalen.

In het bovenstaande vb is het veld IpAddres opgeslagen met de parametercode A1 en SysName met de parametercode A2. User en Owner zullen de code C1 en C3 hebben in de databank. De waarden van de headervelden moeten dan ook onder elkaar geprint worden zoals in het vb.

Kan er iemand mij op weg helpen om de tabel op deze manier te sorteren.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 14/08/2009 11:37 (laatste wijziging 14/08/2009 18:14)
Avatar van MiST Lid bedoel je colspan? 

geef dat mee aan een td/th als colspan="2" en dan weet ie dat ie twee kolommen breedte moet nemen.

1. $query = mysql_query('query hier');
  2. echo '<table>';
  3. while($result = mysql_fetch_Object($query))
  4. {
  5. echo '<tr>';
  6. echo '<td>' . $result->A1 . '</td>';
  7. echo '<td>' . $result->A2 . '</td>';
  8. echo '<td>' . $result->A3 . '</td>';
  9. echo '</tr>';
  10.  
  11. echo '<tr>';
  12. echo '<td>' . $result->C1 . '</td>';
  13. echo '<td colspan="2">' . $result->C2 . '</td>';
  14. echo '</tr>;
  15. }
  16. echo '</table>';

zoiets? 

Dus elke lijn in de DB wordt als twee lijnen in de tabel weergegeven Dit is een makkie, dus je kan maar beter de code begrijpen ;)

(gaat eigenlijk wel tegen mijn principe in van de oplossing te geven, maar ben in een goeie bui )
Offline Flupeke - 15/08/2009 00:07
Avatar van Flupeke Nieuw lid MiST ik wil je alvast bedanken voor de hulp  

Hetgeen je meegaf als eventuele oplossing is niet echt bruikbaar in mijn geval. Ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn vraagstelling want het antwoord is een werkende oplossing.

De reden waarom ik deze code/oplossing niet kan toepassen is omdat de parameters die de plaats van het veld in de tabel aangeven in een andere tabel zijn opgeslagen. Dus als ik fetch_Object uitvoer op de query zijn er geen parameters terug te vinden bij de resultaten(A1,A2,C1,C2...).

Een vb van een query:

1. SELECT Device, DeviceType, Comment, Owner, User, IpAddress, Subnet, SubnetComment, MacAddress FROM report_intdevice WHERE Device REGEXP("FWINTERN01") LIMIT 20

Een print_r van het resultaat:

Array ( [0] => Array ( [Device] => FWINTERN01 [DeviceType] => FireWall [Comment] => FWintern01 [Owner] => SYNW [User] => Patrick Lecluyse [IpAddress] => 10.100.102.2 [Subnet] => 10.100.102.0 [SubnetComment] => INT (102) Internal [MacAddress] => 00A08EA64750 ) )

Ik heb met opzet maar 1 record opgezocht.
De velden tussen [] worden de headers in een tabel en de info na het=> de waarden in de tabel.Elke header heeft een parameter code maar die bevind zich in een andere tabel in de databank nl tbl_reportfields. [Device] zal de parameter A1 hebben en [Device type] zal de parameter A2 hebben enz...

Via de query die ik heb opgebouwd bezit ik die informatie nog niet. Ik zal dus elke header moeten opzoeken en daarvan de parameter moeten bepalen en zo de tabel in de juiste volgorde opbouwen.

Dit is een project van me om dynamisch querys op te bouwen door middel van de informatie in de tabel tbl_reportfields. Daar word bepaald welke velden gebruikt worden om de SELECT op te bouwen en ook welke velden en welke functies(REGEXP bv) die achter de WHERE statement moeten komen. Kan ook een link zijn in de tabel enz..

Dit lijkt me meer iets voor een ander deel in het forum maar ik wou je toch bedanken voor de respons en meer duidelijkheid geven waarom ik het niet als een oplossing kan beschouwen maar mss kan ik er op verder bouwen, in ieder geval toch stof tot nadenken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.282s