login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

url verbergen

Offline awmoeder - 12/08/2009 20:20
Avatar van awmoederLid ik heb een host zonder mysql. Nu heb ik een gastenboek gecreëerd en die op een andere host geplaatst die mysql wel ondersteunt. Alles werkt perfect, alleen als mijn gebruikers op mijn gastenboek komen, zien ze de url van mijn nieuwe host en niet de domeinnaam van mijn originele host.

mijn vraag dus:
weet iemand hoe dat ik de url bovenaan in de balk kan verbergen en vervangen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 12/08/2009 20:25
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt niet op host b de link van host a neerzette, dat is onmogelijk 
Offline awmoeder - 12/08/2009 20:33
Avatar van awmoeder Lid dat is spijtig, echt niet?
Offline Martijn2008 - 12/08/2009 20:33
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Je zou het gastenboek in een iframe kunnen plaatsen.
Offline awmoeder - 12/08/2009 21:00
Avatar van awmoeder Lid dat heb ik al geprobeerd, maar wanneer een bericht gepost wordt, met behulp van php self, keert die toch gewoon terug naar zijn eigen pagina en treedt hij uit zijn frame.
Offline djb - 13/08/2009 05:59
Avatar van djb PHP beginner nee, met php self moet hij in het iframe blijfen (lijkt me)

Wat je wel kan doen is misschien iets met mod_rewrite, dan kan je geloof ik alles doorsturen naar een andere host zonder dat die url op die andere host staat.

Greets, Jeroen
Offline prienstra - 13/08/2009 08:41
Avatar van prienstra MySQL interesse vraag eens bij je hosting (waar je wel een database hebt) na of er een externe connectie gemaakt kan worden. Bij sommige hosting is dat mogelijk.

Kan je je hoofdsite laten inloggen op de database van je gastenboek website.
Offline Martijn - 13/08/2009 12:30
Avatar van Martijn Crew PHP maar zn huidige host laat geen mysql toe, dus ook niet een verbinding naar een andere host 
Offline Koen - 13/08/2009 14:02
DeviourSoul schreef:
maar zn huidige host laat geen mysql toe, dus ook niet een verbinding naar een andere host 

Negatief, het lijkt me enorm onwaarschijnlijk dat de betreffende host helemaal geen MySQL ondersteunt. Wat ik opmaak uit de uitleg van de topic starter is dat er geen MySQL server-software geïnstalleerd staat op die server, of dat hij gewoon geen database ter beschikking heeft.

Tenzij de host de mysql library (dit valt na te kijken dmv PHP.net: phpinfo) heeft uitgezet is het perfect mogelijk om verbinding te maken met een externe database. Natuurlijk moet die externe database verbindingen van buitenaf toestaan, dit is standaard niet het geval. Meestal kan je de toegestane hosts instellen in je control panel, anders moet je even bij je host gaan aankloppen.

Veel succes
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s