login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gebruiker terugsturen naar 'vorige' pagina

Offline jc2 - 11/08/2009 14:58
Avatar van jc2PHP interesse Ik heb een website gemaakt, waarbij ik het simpele inlogsysteem met sessies hier van Sitemasters heb gebruikt.
Nu heb ik een knop Wijzigen en wanneer daarop gedrukt wordt, wordt gecontroleerd of de gebruiker wel of niet is ingelogd en vervolgens óf naar de bewerkpagina óf naar de inlogpagina gestuurd.
Nu wil ik de gebruiker terugsturen naar de pagina waar hij/zij op Wijzigen gedrukt heeft, maar ik kom hierbij in de knoei aangezien ik gebruik maak van mod_rewrite.
Ik moet dus op één of andere manier de link door zien te geven, maar dit gaat -vanwege mod_rewrite- niet via de url en de link Wijzigen is een tekstlink en geen formbutton ofzo.
Hoe zouden jullie dit oplossen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 11/08/2009 15:06
Avatar van vinTage Nieuw lid Met:
  1. $_SERVER['HTTP_REFERER'];

Moet je al een heel eind komen.
Offline jc2 - 11/08/2009 15:53 (laatste wijziging 11/08/2009 16:06)
Avatar van jc2 PHP interesse Ja, dit heb ik geprobeerd, maar dan verwijst hij door naar de inlogpagina, omdat die herladen wordt wanneer het inlogform wordt gesubmit. Daar zit juist mijn probleem.

Pagina A --> [inlogpagina --> inlogpagina] --> pagina B (zo zou het moeten gaan)
Pagina A --> [inlogpagina --> inlogpagina] --> inlogpagina (zo gaat het nu)
Offline vinTage - 11/08/2009 16:24 (laatste wijziging 11/08/2009 16:25)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je de controle (van je form action) op $_SERVER['REQEST_URI'] zet, dan wordt (DENK IK) je referrer niet overschreven.
Offline jc2 - 11/08/2009 19:11
Avatar van jc2 PHP interesse Nee, dit maakt niets uit.
In beide gevallen wordt de referer overschreven en in sommige browsers, wordt er helemaal geen referer opgeslagen.
Offline jvs - 11/08/2009 20:09
Avatar van jvs HTML beginner Ik doe het op de volgende manier. Ik zet in mijn login-formulier een extra hidden field waarin ik de pagina naam opsla en bij het doorsturen lees ik deze uit om vervolgens de bezoeker naar de juiste url te kunnen sturen.
Offline jc2 - 12/08/2009 00:06
Avatar van jc2 PHP interesse beste jvs,
dat is idd een logische oplossing, maar het probleem zit hem erin dat ik gebruik maak van links - zoals ook bijv. Wikipedia - om een tekst te kunnen bewerken.
De bewerkpagina controleert vervolgens (via een sessie) of je wel of niet ingelogd bent en stuurt je door (via header location).
Ik weet dat mijn manier mogelijk moet zijn als de url van de te bewerken pagina maar opgeslagen wordt en later uitgelezen kan worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s