login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Link beveiligen via ip.

Offline vanw - 17/01/2005 14:56
Avatar van vanwPHP interesse Hoi,

Bestaat er een script waarmee ik de link kan beveiligen via ip. Het ip wordt opgeslagen in de database. Dan moet ie vergeleken worden met het ip. Is het ip juist dan mag je verder op de pagina. Mocht het ip niet kloppen door bijv de link aan iemand anders door te geven. Dat er dan komt te staan je moet eerst een code aanvragen.

Ik hoop reacties te krijgen! 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 17/01/2005 15:00
Avatar van ranco PHP gevorderde Sla in de database de link op die beveiligd moet worden alsmede de ipadres van de persoon die de link mag bezoeken, vergelijk deze 2 en dan werkt het.

Ik moet wel zeggen dat een link beveiligen niet echt slim is.
Je kunt beter een pagina beveiligen en die laten zien aan de hand van een ip.
Offline vanw - 17/01/2005 15:03
Avatar van vanw PHP interesse Ik bedoel natuurlijk de pagina.. Dat als die persoon op de link klikt dat hij wel verder mag en als een ander persoon er niet op klikt dat hij naar de index wordt doorgeschakeld om een code op te vragen.

Weet je er een code toevallig voor ?
Offline ranco - 17/01/2005 15:15 (laatste wijziging 17/01/2005 16:49)
Avatar van ranco PHP gevorderde Als de link naar de persoon wordt opgestuurd dan kun je een toevoeging aan de link vastmaken.

Bijvoorbeeld: link.php?id=4831.

Je slaat dat id dan op in de database en daarbij ook het ip van de persoon.
Als hij dan op de link drukt kun je op die pagina controleren of het ipadres ook klopt.

Zoiets als

1. <?php
  2.  
  3. $q = "SELECT * FROM ips WHERE ID='". $id."' AND ipadres=' ".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."' " or die (mysql_error());
  4. $result = mysql_query($q) or die (mysql_error());
  5.  
  6. if (mysql_num_rows($result) > 0){
  7. doorlaten naar de link}
  8. else{
  9. ipadres klopt niet}
  10. ?>

ZOiets als dit, je moet het verder even zelf uitwerken, het idee is er in ieder geval.

Suc6

Edit: query aangepast zoals Fangorn al aangaf (spatie in querystring weggehaald, al was dit voor de duidelijkheid!)
Offline vanw - 17/01/2005 15:46
Avatar van vanw PHP interesse Ik heb het bijgewerkt maar hij blijft altijd

' ipadres klopt niet ' weergeven

Ook al klopt het ip wel. Ik vermoed dat het met dit te maken heeft:
  1. if (mysql_num_rows($result) > 0){

Ik weet niet hoe ik dit even op kan lossen.
Offline Thomas - 17/01/2005 16:47
Avatar van Thomas Moderator Er staat een spatie voor de sluitingsquote van je IP in je query...
Offline Heracles - 17/01/2005 16:50
Avatar van Heracles HTML beginner dat maakt toch niets uit? Volgens mij is het zo alleen maar duidelijker^^
Offline vanw - 17/01/2005 17:03
Avatar van vanw PHP interesse Hij werkte nog niet helemaal.. Dit moest ook gewijzigd worden:

1. $q = "SELECT * FROM ips WHERE ID='". $id."' AND ipadres='".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."' " or die (mysql_error());

Bedankt hij werkt nu top!
Offline Thomas - 17/01/2005 19:28
Avatar van Thomas Moderator Daar had ik het over.

@Heracles: dus volgens jou is de string "a.b.c.d" en de string "a.b.c.d " een en hetzelfde ding ? Want dat ben je dan in feite aan het vergelijken - en dat zal dus NOOIT een match opleveren.
Wel veilig, niet handig.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.448s