login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SubImage

Offline finduilas - 06/08/2009 14:55
Avatar van finduilasPHP gevorderde Beste,

Ik ben bezig met een schoolproject;alleen had ik graag het volgende gehad maar weet ik niet meteen hoe ik er moet aan beginnen..

Als ik een afbeelding upload wil ik dat ik hieruit enkele subafbeeldingen kan halen... Zoals bijvoorbeeld gebeurd als je een profielfoto wil hebben op facebook. Zij snijden dan bij wijze van spreken het stuk dat je geselecteerd hebt eruit.

Als iemand me op weg zou kunnen helpen zou dit al heel wat zijn...
--
En nog een 2de vraag; ik heb een pagina dat ik wil beveiligen.. Alleen is dit maar voor 1 gebruikersnaam & wachtwoord.. Maar ik ben gewent van altijd een ledensysteem te maken via mysql.. Maar nu is dit beetje nutteloos om een tblLeden aan te maken als er toch maar 1 rij zou zijn. Ik had graag via XML gewerkt maar het is makkelijk om zo'n XML af te halen. Gewoon hardCoded dan maar in de PHP? Maar wat is de veiligheid hiervan?

Mathias

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 06/08/2009 14:58
Avatar van valles10 HTML interesse voor dat beveiligings script kan je je pass gwn in een md5 in een txt fso opslaan
Offline ArieMedia - 06/08/2009 15:42
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
@ beveiligings-script.

Je kan toch gewoon een een variabele maken 
  1. $sNaam = 'Arie';
  2. $sPass = 'Mijnpass';
  3.  
  4. if($_POST['naam'] == $sNaam && $_POST['pass'] == $sPass) {
  5.  
  6. }
Offline PRO - 06/08/2009 16:10
Avatar van PRO JS interesse "voor dat beveiligings script kan je je pass gwn in een md5 in een txt fso opslaan"

Dat heeft niet veel nut, in het document is altijd nog veileiger en werkt sneller.

Voor het eerste gedeelte zoek eens op image php cropping
Offline kickasgamer - 06/08/2009 16:21
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde voor de eerste vraag: Je moet gewoon maken dat je ofwel de cordinaten van de gewenste afbeeldingen door krijgt via javascript (een gebruiker selecteert een stuk afbeelding alla het systeem van facebook) of de gebruiker geeft de cordinaten in via een textbox

zo weet je dan de afmetingen van de "nieuwe" afbeelding en kan je via bv PHP.net: imagecopymerge de nieuwe image bekomen

Offline finduilas - 07/08/2009 01:16
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ok; Iedereen bedankt voor de hulp. Ik bekijk wel eens hoe ver ik kan komen er mee!
Offline jaronneke - 07/08/2009 09:13
Avatar van jaronneke MySQL interesse http://deepliquid.com/content/Jcrop.html

jcrop is de tool die je zoekt ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s