login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

geen weergave van thumbs en foto

Offline lau - 16/01/2005 21:39 (laatste wijziging 18/01/2005 10:42)
Avatar van lauHTML interesse Hoi,

Ik heb 3 bestanden bijeen gevoegd. Maar het probleem is dat er geen thumbs worden weergeven en ook de originele foto niet. Het wordt aangeroepen met fotos.php?pid=01 waarbij 01 staat voor album 1.

Probleem zie: http://site/fotos.php en klik op zooi bij categoriën.
Zoals je kan zien, kunnen de thumbs (on the fly) niet worden weergegeven. Als ik rechtermuisknop doe en afbeelding weergeven krijg ik een reeks foute codes te zien: http://site/fot...34_JPG.jpg

Het probleem zit denk ik in gd2, die wordt niet goed aangegeven, maar ik kom er dus niet uit. Wie kan me helpen om de thumbs én de originele grootte van de foto weer te geven?

Alvast bedankt.

Mocht je het script willen zien, die kan ik dan posten (maar die is heel lang)...

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 17/01/2005 09:34
Avatar van Thomas Moderator Bestaan de foto's wel ?
Zijn ze leesbaar ?
Als je de foto's aanroept via een script (waar het op lijkt), moet je dan niet mbv een header aangeven om wat voor plaatje het gaat ?
Offline lau - 17/01/2005 17:20 (laatste wijziging 18/01/2005 10:42)
Avatar van lau HTML interesse De foto's bestaan wel en ze zijn ook leesbaar. Het script staat hieronder, omdat ik niet weet welk gedeelte problemen kan geven (weet niet of ik het hele script mag plaatsen).
In ieder geval bestaat de foto's wel, ze staan in /fotos/zooi/ met daarin foto's en index.php (zie hieronder). Deze wordt dus aangeroepen met fotos.php?pid=01 (01 verwijst naar fotos/zooi/index.php

-edit-
code weggehaald.. foutieve code
Offline sicco - 17/01/2005 17:24
Avatar van sicco Lid Mischien een beetje domme vraag maar weet je zeker dat al je fotos
een jpg of gif extencie hebben een geen png of iets dergelijks?
Offline lau - 17/01/2005 17:36
Avatar van lau HTML interesse geen png of iets anders... want de foto's komen rechtstreeks uit digitale camera en die zijn allemaal standaard *.jpg (het script dient ook voor snel en efficient weergeven, maar blijkbaar wil er iets niet doen).
En ik zie het probleem zlef niet. Als ik in FF rechtermuisknop doe en vervolgens "afbeelding weergeven", krijg ik heleboel fouten als "CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), default quality ÿÛ enz..". Dit heb ik nooit eerder gezien:!:
Offline Rens - 17/01/2005 17:53

Crew algemeen
Dat zijn GD Library fouten.
Er gaat iets verkeerd bij het maken van de thumb.
Ondersteunt je server wel (de juiste versie van) GD Library?

Mzzls,
Rensjuh
Offline lau - 17/01/2005 17:56
Avatar van lau HTML interesse Jah.... ik heb Lycos All-in-One en ondersteund ook GD1 en 2. Het script doet wel als ik de 3 bestanden stand-alone zonder te integreren in mijn site laat werken, maar dat wil ik namelijk niet.
Offline twopeak - 17/01/2005 18:26
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
probeer even een paar basiscontroles:
file_exists() zal je zeggen of het bestand bestaat.
Eens dat je zeker weet dat het bestand bestaat, kan je het controleren op het type met de functie mime_content_type() (gebruik trouwens liever deze info ipv. de extensie in de naam!)

Ik denk trouwens dat de code om een prentje te maken op dezelfde pagina staat als de code om ze te tonen? Dat mag niet: er kan maar een maal een header verstuurd worden (wat voor informatie het bestand zal inhouden) en op het moment dat je text verstuurd, dan is het onherroepelijk een tekst bestand...
Offline lau - 17/01/2005 19:40 (laatste wijziging 17/01/2005 20:28)
Avatar van lau HTML interesse Uitgevoerd... ze zijn allen jpeg.

Het klopt idd dat prentje om te maken als code om ze te tonen op dezelfde pagina staat (zie boven script). Normaal gesproken (origineel script) bevat het script 3 pagina's; picture.php, index.php en config.php. In config.php staat alle gegevens die ik hierbij boven heb gezet. Index.php laat plaatjes zien en picture.php maakt zowel thumb als originele plaatjes.

Moet ik uiteindelijk toch het script splitsen in 3'en? En deze op een andere manier laten weergeven (want mij lukt het niet om ze gesplitst te includen).

-edit-
Heb ze uiteindelijk uit elkaar gehaald en weet opeens wat ik al die tijd verkeerd had gedaan: picture.php in verkeerde dir geplaatst  (silly me)

Kan dus op slot.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s