login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

email van php contactformulier komt niet binnen

Offline caro_line - 02/08/2009 16:27 (laatste wijziging 02/08/2009 16:31)
Avatar van caro_lineNieuw lid Beste allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.Ik ben niet super ervaren met PHP, maar ik gebruik al vaker voor websites hetzelfde php contactformulier. Dat werkt altijd prima, behalve nu. Voor een klant van mij http://www.dierenpensiontussenwijck.nl/contact.php heb ik ook dit formulier gebruikt.

Na een aantal klachten dat de resultaten van het contactformulier niet via de email binnenkomen (ook niet in de spam map), heb ik het zelf getest met mijn eigen emailadres over de server van Tussenwijck. Zowel het bericht als het kopie komen dan binnen.

Ik heb bij Tussenwijck zelf gekeken wat er nu precies misgaat. Het enige dat ik kan melden is dat de email inderdaad niet binnenkomt en over een Microsoft Exchange Server gaat, daar heb ik zo wie zo geen verstand van. Ik kan helaas ook niet checken of het bericht wel via de webmail binnenkomt. Waarschijnlijk staat er iets in het contactformulier dat geblokkeerd wordt door de M.E. server, maar wat?

Onderstaand stuur ik het script mee, zoals het op de server staat. Ik hoop dat er iemand is die een oplossing heeft. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Groetjes, Caroline
P.s. de rechtstreekse mail komt wel gewoon zonder problemen binnen!

Plaatscode: 137278

DeviourSoul schreef:
Grote lappen tekst op plaatscode.be!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 02/08/2009 16:32 (laatste wijziging 02/08/2009 16:33)
Avatar van Martijn Crew PHP allereerst, die ob_start(); is helemaal niet nodig.

Verder zijn je headers wat mager, misschien dat je daar wat meer in kwijt kan
dit is mijn header lijstje:

1. $headers = "MIME-Version: 1.0 \r\n";
  2. $headers .= "Content-type: text/html; charset=utf-8" . "\r\n";
  3. $headers .= "From: Martijn <contact@email.com>" . "\r\n";
  4. $headers .= "Reply-To: contact@email.com\r\n";
  5. $headers .= "X-Mailer: PHP v".phpversion(). "\r\n";
Offline caro_line - 02/08/2009 21:00
Avatar van caro_line Nieuw lid Okee, bedankt voor de reactie. Ik heb wat aanpassingen gedaan, zoals je hebt voorgesteld, maar nu krijg ik in de email die binnenkomt allemaal <br /> enz. De ingevulde gegevens worden nu niet netjes onder elkaar gezet maar achter elkaar. Heb je daar ook nog een oplossing voor?
Offline Martijn - 02/08/2009 21:06
Avatar van Martijn Crew PHP oh sorry, ik stuur mijn mailtjes altijd in html. Regel 2 weghalen 
Offline caro_line - 02/08/2009 21:29
Avatar van caro_line Nieuw lid Ik heb regel 2 weggehaald, maar het is nog hetzelfde, helaas 
Offline Arnold - 03/08/2009 07:37
Avatar van Arnold Nieuw lid Het kan ook zijn dat je MX records op de webserver niet goed staan. Het kan zijn dat die naar 'localhost' staan gericht. Als je deze even veranderd naar het ip adres van de Exchange Server zou het moeten werken. Vraag eventueel na bij je hosting provider hoe je dit kan doen.

P.S. Bovenstaande geldt alleen als mailserver en webserver verschillende IP adressen hebben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s