Ik ben redelijk nieuw in de wereld van php, vandaar dat ik hier wat hulp kom vragen..
Ik heb een fotoscript van Sitemasters gedownload en ik ben op 2 fouten gestoten.
De fouten zijn:
Undefined variable: navigation in C:\wamp\www\album\album.php on line 178 (lijn 179)
Undefined variable: reacties in C:\wamp\www\album\album.php on line 186 (lijn 187)
Undefined variable: navigation in C:\wamp\www\album\album.php on line 202 (lijn 203)
Filip - 31/07/2009 13:19 (laatste wijziging 31/07/2009 13:26)
IRC guru
De melding zegt eigenlijk al wat er fout is. Een variable die je wil aanspreken, bestaat niet. Met andere woorden, je probeert de waarde van een variable te verkrijgen, die nog niet aangemaakt is.
Welja, ik heb het script van sitemasters.be gehaald, en ik had zo'n dingen al opgemerkt.. Maar voor het op te lossen.. 'k zou niet weten hoe ..
UPDATE:
ik heb op lijn 42 $reacties; naar $reacties = ""; gewijzigd
op lijn 94 $reacties; naar $reacties = ""; gewijzigd
op lijn 137 $navigatie; naar $navigatie = ""; gewijzigd
op lijn 201 $navigatie; naar $navigatie = ""; gewijzigd
Wijzigingen in errors:
Het variabel navigatie vertoond geen errors meer, maar reacties nog steeds..
Ik heb op lijn 40 en lijn 94 $reacties = ""; naar $reacties = array(); gewijzigd, maar nu krijg ik een andere error ..
Bij foto 1:
Undefined offset: 0 in C:\wamp\www\album\album.php on line 185
Bij foto 2:
Undefined offset: 1 in C:\wamp\www\album\album.php on line 185
Bij foto 3:
Undefined offset: 2 in C:\wamp\www\album\album.php on line 185
enz...
Neem wat tijd om af en toe iets bij te leren van de php-taal
Edit: niet echt om het probleem op te lossen, wel om wat meer te leren als je je php kennis beperkt vindt
Had ik allemaal al gelezen ..
En overal hetzelfde .. "onbestaande key" ..
Maar ze bestaan wel degelijk ?
En al de rest die besproken word op een eender welke site gaat over iets anders ..
Ik heb echt veel forums afgezocht, maar ik vind nergens een oplossing ..
Had ik allemaal al gelezen ..
En overal hetzelfde .. "onbestaande key" ..
Maar ze bestaan wel degelijk ?
En al de rest die besproken word op een eender welke site gaat over iets anders ..
Ik heb echt veel forums afgezocht, maar ik vind nergens een oplossing ..
Als je de eerste link van google had gevolgd naar phpfreakz.nl en de moeite had genomen dat topic door te lezen zie je dat Frits77 in een reactie halverwege PHP.net: isset gebruikt.
@Ultimatum, je code is een beetje fout
Als $reacties[$i] niet bestaat zal de if false zijn.
Hij gaat dan naar de else, maar daat staat juist echo $reacties[$i].
dus heb je alsnog de error.
Maar ik snap het niet,
Als hij 0 is, dan echo je 0 (logies) maar als hij geen 0 is, dan echo't hij gewoon die waarde.
Dan kan je tog gewoon meteen die waarde echo'en?