PHP ver gevorderde |
|
vinTage schreef: @ 2e vraag quantifiers
Verder zou ik ook niet alles toestaan in je GET, dus werken met character classes ipv (alles_wat_je_wilt).
Stel dat je 1e parameter overal ?categorie is, dat is dus niet nummeriek of hoort geen gare zooi te bevatten, dan gebruik je
[a-z], deze staat alleen lowercase letters toe ( normaal voor een categorie imo)
De 2e parameter is bijvoorbeeld altijd een $id, dus gebruik je [0-9].
etc, zo beveilig je je gets al dmv htaccess.
Wat betreft je slash op het einde, ik ben ook niet zo'n held met regexes, maar als je die in je characterclass bijplaats, dan is hij optioneel afaik.
Bedankt voor het antwoord!
@ niet alles toestaan ect.
Ik ben pas op dit bedrijf (half jaar) en ze hebben een compleet CMS. Nu willen ze hiervan de .htaccess veranderd hebben, alleen word er een extra parameter meegegeven via de get die de gebruiker niet altijd ziet.
RewriteRule ^(.*)/$ $1/index.html
RewriteRule ^(.*)/$ $1/index.html
Alles word dus weggeschreven met als extra parameter index.html.
En hierop gaat veel fout. als ik het weghaal zullen veel modules niet meer werken omdat het CMS hiermee aan de slag gaat. (gebrek aan kennis ben ik bang). Het CMS moet zo blijven zoals het nu is en mag niks veranderen in de code want dat betekend dat elke klant een cms-update moet krijgen. Heb helaas niet het CMS zelf geschreven anders had ik er een snufje voor bedacht maar ik mag het echt enkel en alleen in de .htaccess regelen.
Helaas werkt dit niet:
RewriteRule ^(.*)([^/])$ $1$2/ [R]
RewriteRule ^(.*)([^/])$ $1$2/ [R]
Hij pakt nu wel alles zonder laatste slash, maar helaas word de hele URL omvergegooid Een URL word bijv
: Array ( [menu] => <FILTER>/home/users/<FILTER>/httpdocs/go/portal/index.html/ [sub] => portal [op] => home )
: Array ( [menu ] => <FILTER >/home /users /<FILTER >/httpdocs /go /portal /index .html / [sub ] => portal [op ] => home )
Terwijl het dit hoort te zijn
Array ( [menuman] => 1 [hm] => portal [op] => index )
Array ( [menuman ] => 1 [hm ] => portal [op ] => index )
-----------------
Edit: @ Martijn2008
-----------------
Ik mag niks in de code veranderen, het gaat hier helemaal niet om een waarde als integer terugparsen, als het dat was dan had ik hier geen topic staan
BUMP |