Ik heb eens gehoord van iemand dat je moet weten hoe je moet zoeken op php.net. Dat is niet bij mij het geval.
Stel ik wil iets weten, dan kan ik niet terecht bij php.net omdat ik niet weet hoe ik moet zoeken. Want als ik over iets wil weten moet ik alles afzoeken en doorlezen.
Ja ok, maar stel dat ik de achteropeenvolgende spaties weg wil halen. Dan heb ik bv: chop nodig. Maar dat weet ik niet op dat moment. Dus zoeken is onodig.
En als ik dit bv vraag hier dan verwijzen ze me weer door naar php.net.
Thomas - 16/01/2005 16:12 (laatste wijziging 16/01/2005 16:13)
Moderator
Of zoek naar een aanverwante functie die ook strings manipuleert (bijvoorbeeld trim() of strtolower() of substr()).
php.net groepeert functies naar functionaliteit.
In die blauwe verticale balk aan de linker kant staat een rij met gerelateerde functies, dus die klik je dan 1 voor 1 aan totdat je gevonden hebt wat je zoekt.
Zoeken in deze selectie is nog altijd sneller dan blind zoeken.
het gaat in dit geval om een string. Dan ga je dus naar de online documentation en kiest voor string functions. Je komt dan op http://www.php.net/manual/nl/ref.strings.php Daar staat een overzicht met een korte beschrijving van alle functies...
Is net ietsje makkelijker dan de manier van FangorN
handig om te weten dat je hier het overzicht kunt vinden. Bovenaan in de searchbox kun je bvb zoeken naar array() in de functionlist -> dan geeft hij een overzichtje met alle functies die in de verste verten maar iets te maken heeft met een array Hier kom je dan terecht met de vorige zoekfunctie -> je ziet (zoals fangorn zei) aan de linkerkant een menubalk met alle functies die in php bestaan (samengevat onder 1 groep bvb in_array zal bij array staan)