login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met gastenboek 2.0

Offline PJ_Ke - 15/01/2005 16:47

Ik gebruik het gastenboek van Joel ( http://www.site...ipts&c at=6&id=48 ) maar heb een probleempje.
De fout die hij geeft is:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/peejee/public_html/index.php:8) in /home/peejee/public_html/schrijven.php on line 89

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/peejee/public_html/index.php:8) in /home/peejee/public_html/schrijven.php on line 93

Ik snap niet wat er mis, is; ik gebruik zo'n include script zodat elke pagina wordt geïnclude in de index.
Wat moet ik doen?

Greetz,
PJ

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WumTol - 15/01/2005 16:48 (laatste wijziging 15/01/2005 16:48)
Avatar van WumTol PHP beginner Set helemaal bovenin index.php:

1. <?php
  2. ?>
Offline PJ_Ke - 15/01/2005 17:00
Avatar van PJ_Ke Nieuw lid dat staat er al
Offline Zerato - 15/01/2005 17:03
Avatar van Zerato Onbekend probeer is:

normaliter zou dit moeten werken
:D
Offline Thomas - 15/01/2005 17:07
  1. output started at /home/peejee/public_html/index.php:8

Daar begint je pagina al, dus daarvoor moet je al ob_start() zetten...
Offline PJ_Ke - 15/01/2005 17:09 (laatste wijziging 15/01/2005 17:14)
Avatar van PJ_Ke Nieuw lid Nu krijg ik weer een andere foutmelding

http://wiccie.eihosts.com/?pagina=schrijven

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/peejee/public_html/index.php:8) in /home/peejee/public_html/schrijven.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/peejee/public_html/index.php:8) in /home/peejee/public_html/schrijven.php on line 2

Dat doelt dus op die session_start();

oké, die fout van

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/peejee/public_html/index.php:8) in /home/peejee/public_html/schrijven.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/peejee/public_html/index.php:8) in /home/peejee/public_html/schrijven.php on line 2

is al weg, maar die eerste fout blijft
Wijzig bericht Verwijder bericht

EDIT: geen edit gebruiken == strafpunten
Offline Thomas - 15/01/2005 17:17
Avatar van Thomas Moderator Als al je scripts op 1 of andere manier geinclude worden via index.php, dan zet je op de ALLEREERSTE regels van index.php het volgende:

Voor deze regels mogen (buiten het PHP blok) GEEN spaties, enters, whatever staan anders wordt dat nog steeds gezien als OUTPUT. Er mag geen OUTPUT verstuurd worden als je daarna nog een cookie wilt setten of een sessie wilt starten (die maakt standaard ook gebruik van cookies).

Lees anders eens een tutorial door over sessies en/of cookies, en vraag het daarna nog eens ?
Offline PJ_Ke - 15/01/2005 17:25
Avatar van PJ_Ke Nieuw lid 't is gelukt! Heel erg bedankt, je weet niet hoe hard je me geholpen hebt^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s