Om de titel van een bericht in de URL te gebruiken, wil ik alle tekens als á ä à = ' " enz. in de titel vervangen. Dit doe ik met str_replace waar ik 2 arrays invoer om de tekens te zoeken en te vervangen. Mijn code ziet er zo uit:
In de head van mijn website heb ik de charset zo staan:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Nu krijg ik echter niet het gewenste resultaat. Als ik bijvoorbeeld de string "áäàã" invoer, krijg ik 4 keer een "a" afgewisseld met een "onbekend-teken" (ruitje met een vraagteken erin).
Allebei bedankt voor jullie reacties.
@ Koen: Jouw code heeft bijna hetzelfde effect, echter zijn alle letters nu hoofdletters geworden.
@ Ijspegel: Waar kan ik dat ergens zien welke codering het bestand heeft? Ik gebruik nu Dreamweaver CS4.
Sorry, maar het werkt blijkbaar toch niet. Omdat ik snel naar een tentamen moest, had ik het heel even snel getest, maar het bleek toch niet te werken ... Ik krijg nog steeds die rare tekens... In Dreamweaver heb ik inmiddels de pagina-instellingen op UTF-8 gezet, maar dat hielp dus helaas niet. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ?
Heel vreemd dan, want ik krijg elke keer bij invoer "á" een gewone "a" met zo'n raar teken erachter terug ...
Zijn er nog meer instellingen die ik nog in zou moeten stellen om het wel goed voor elkaar te krijgen ?
Edit: Het script werkt bij mij blijkbaar wel als ik zelf een string invoer in het php-bestand. Echter heb ik het nodig bij het verwerken van formulieren en dan ontstaat het probleem telkens.
Ik heb al geprobeerd om eerst stripslashes() te gebruiken, maar dat had geen effect.
Edit2: Na een hele tijd klooien met het script ben ik erachter gekomen dat het toch aan de codering van het script lag. Dus de oplossing is tóch wel die van Ijspegel. Waarschijnlijk heb ik na de eerste keer testen iets gedaan waardoor die codering weer teruggezet werd Maar het probleem is dus inmiddels opgelost. Allemaal hartstikke bedankt voor de hulp!