login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Enkel index php toegankelijk maken (Opgelost)

Offline junior - 12/06/2009 17:46
Ik wil er graag voor zorgen dat op mijn website enkel de index pagina toegankelijk is.
De index is de centrale pagina en de andere pagina's worden geïnclude dus heb ik die liever niet rechtstreeks bereikbaar.

Ik dacht misschien kan dit dmv het htaccess bestand, maar ik vind niet echt iets op google.
Iemand die me op weg kan helpen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 12/06/2009 17:58
Avatar van Martijn Crew PHP dat doe je idd met htaccess, al kan ik je even niet vertellen hoe.
Je zou ook nog als extra in elk bestand kunnen zetten
  1. if(unset($safety)){ exit;}

en dan boven je include zetten $safety="set";

dan werkt het alleen in je index
Offline Koen - 12/06/2009 17:58
Avatar van Koen PHP expert http://www.site...p;_defined die tutorial misschien? 
Offline junior - 12/06/2009 18:11 (laatste wijziging 12/06/2009 18:15)
Avatar van junior Lid Ja das beetje hetzelfde als devioursoul zei.
Ik zal dit gebruiken

Tenzij iemand de htaccess oplossing weet want ik ben nogal een leegaard, en zet dit liever niet in elke pagina 

//EDIT
Ik zou dit trouwens ook voor .txt bestanden willen toepassen dus dan gaat dit niet met php.
Offline jvs - 14/06/2009 11:10
Avatar van jvs HTML beginner in de mappen die je niet wil laten zien een htaccess bestand zetten met dit in:

1. deny from all
Offline Joost - 14/06/2009 11:15 (laatste wijziging 14/06/2009 11:20)
Avatar van Joost PHP expert Het is het beste IMO om ALLE bestanden die je include buiten je webdirectory te zetten, dus een niveau lager. Hierdoor voorkom je in één klap dat alle bestanden die niet mogen worden bekeken, omdat ze normaal worden geïnclude, beschermd zijn. Dit is ook qua beveiliging beter, alleen al om bovenstaande reden, maar ook omdat ze dan niet eens bij de bestanden kunnen van buitenaf.
Offline jvs - 14/06/2009 12:07
Avatar van jvs HTML beginner Bovenstaande is inderdaad een nog betere oplossing 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s