login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PhpMyAdmin fout bij Wamp

Offline voltrex - 30/05/2009 10:33
Steeds als ik via http://localhost PhpMyAdmin wil openen geeft hij een error "Kan de mysqli-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie. - Documentatie" en hij geeft ook een error als ik naar sqlitemanager ga "The SQLite extension can't be loaded.".

Ik heb al geprobeerd om het opnieuw te installeren, maar deze error blijft komen.

Iemand een idee?

Voltrex

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 30/05/2009 10:48
Avatar van Koen PHP expert Wat denk je nu zelf dat die error zegt?

Google.be: enable mysqli extension
Offline voltrex - 30/05/2009 11:15 (laatste wijziging 30/05/2009 11:16)
Avatar van voltrex Lid Ik heb al een aantal 'tutorials' geprobeerd en er staat altijd dat je bij php.ini dit moet zetten (onder Dynamic Extensions) ";extension=php_mysqli.dll", ok, ik zet het daar, ik slaag het op, ik herstart wamp, maar dan nog komt er dezelfde error bij PhpMyAdmin.. 

Doe ik iets fout ofzo?
Offline Joost - 30/05/2009 11:19
voltrex schreef:
Ik heb al een aantal 'tutorials' geprobeerd en er staat altijd dat je bij php.ini dit moet zetten (onder Dynamic Extensions) ";extension=php_mysqli.dll", ok, ik zet het daar, ik slaag het op, ik herstart wamp, maar dan nog komt er dezelfde error bij PhpMyAdmin.. 

Doe ik iets fout ofzo?
Lees de tutorials dan nog maar eens wat beter..  
Die ";" voor de extension moet weg.
Offline voltrex - 30/05/2009 11:19 (laatste wijziging 30/05/2009 11:35)
Avatar van voltrex Lid Ja, dat heb ik ook al geprobeerd. Omdat dat niet lukte begon ik wat te proberen maar niets lukte... 

Nu heb ik er dus dit staan:
  1. ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
  2. ; Dynamic Extensions ;
  3. ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
  4. ;Wat uitleg enzo......
  5. extension=php_mysqli.dll

EDIT:
Moet het zo of moet ik daar nog een path bijzetten (c:.......)?
Offline kilian - 30/05/2009 13:06
Avatar van kilian Lid Herstart je je server wel iedere keer dat je iets wijzigt? Anders zal er niet veel veranderen in je configuratie.
Offline Flex1986 - 30/05/2009 13:22
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Let er ook op dat je de configuratie aanpast die ook daad werkelijk gebruik wordt. In bijvoorbeeld de XAMPP folder vindt je 3 php.ini bestanden waar er maar één van gebruikt wordt.

Als je in een bestand <?php phpinfo(); ?> dan kan je in die lijst het pad naar de gebruikt php.ini vinden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.28s