login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Multiviews en includes (Opgelost)

Offline thomasje - 28/05/2009 11:45
Avatar van thomasjeMySQL beginner Nu gebruik ik Multivieuws om mijn url schoon te houden maar als ik dan iets included krijg ik een foutmelding. Na wat nazoeken blijkt dat de include gezien wordt vanuit 2 mappen verder vanplaats het bestand. Hoe kan ik dat voorkomen?

Mijn script (van SiMa):
  1. $dir = 0; // In hoeveel dirs staat je script
  2.  
  3. $vars = substr($_SERVER['REQUEST_URI'], 1);
  4. $vars = explode("/", $vars);
  5.  
  6. for($i = $dir; $i < count($vars); $i++) {
  7. $key = $vars[$i];
  8. $i++;
  9. $inhoud = $vars[$i];
  10. $urls[$key] = $inhoud;
  11. }

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jaronneke - 28/05/2009 12:09 (laatste wijziging 28/05/2009 12:09)
Avatar van jaronneke MySQL interesse Met :

1. include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/jedir/jebestand.php");
Offline ArieMedia - 28/05/2009 12:11 (laatste wijziging 28/05/2009 12:11)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
jaronneke schreef:
Met :

[..code..]

Kan ook gewoon zo:
  1. include './jedir/jebestand.php';

Maar ik denk dat hij wat anders bedoelt ;)
Offline Wim - 28/05/2009 13:03
Arie2Zero schreef:
[..quote..]
Kan ook gewoon zo:
[..code..]

Maar ik denk dat hij wat anders bedoelt ;)

./ is een verwijzing naar de huidige directory. Je moet dan dus ../../ gebruiken.

De oplossing van jaronneke is echter veel netter.
Misschien wil je ook eens kijken naar PHP.net: set_include_path, zo moet je niet heel je script aanpassen en is het makkelijker voor het in de toekomst aan te passen.
Offline thomasje - 28/05/2009 13:32
Avatar van thomasje MySQL beginner Oke bedankt, maar nu zet ik het in een funcite om een foto weer tegeven, maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: getimagesize(C:/xampp/htdocs/afbeeldingen/noafbeelding.png) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\thb\Webwinkel parfum\bestanden\functie.fotomax.php on line 20

De code:
  1. echo imageResize($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/afbeeldingen/noafbeelding.png', 100, 150);

De url klopt verder niet omdat hij het vanaf de hoofdmap pakt en niet uit de map waar het script in staat. Maar als ik dat wel werkend maakt krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding? De functie heeft het overigens wel gedaan, dus daar ligt het niet aan.
Offline jaronneke - 28/05/2009 13:34
Avatar van jaronneke MySQL interesse De foutmelding lijkt me duidelijk .. point het naar de correcte dir waar je afbeeldingen wel staan .. in dit geval /tbh/webwinkel parfum/??afbeeldingen??
Offline thomasje - 28/05/2009 13:39
Avatar van thomasje MySQL beginner Ja maar ook al maak ik dit werkend of als ik de volledige url invoer geeft hij een foutmelding.
Offline jaronneke - 28/05/2009 13:40
Avatar van jaronneke MySQL interesse Oke.. wat moeten wij hier mee.. post die foutmelding dan 
Offline thomasje - 28/05/2009 13:42
Avatar van thomasje MySQL beginner De foutmelding zo hij er nu staat:
Warning: getimagesize(C:/xampp/htdocs/thb/Webwinkel%20parfum/afbeeldingen/noafbeelding.png) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\thb\Webwinkel parfum\bestanden\functie.fotomax.php on line 20
Offline ArieMedia - 28/05/2009 13:51
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
thomasje schreef:
De foutmelding zo hij er nu staat:
Warning: getimagesize(C:/xampp/htdocs/thb/Webwinkel%20parfum/afbeeldingen/noafbeelding.png) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in C:xampphtdocsthbWebwinkel parfumbestandenfunctie.fotomax.php on line 20
Het is zowizo niet netjes om een spatie te doen in een map, doe dan een underscore "_"
Offline thomasje - 28/05/2009 14:32
Avatar van thomasje MySQL beginner Ja maar dan doet hij het nog steeds niet.
Offline Wim - 28/05/2009 14:34
Avatar van Wim Crew algemeen Dan moet je je probleem oplossen.

^ Dit antwoord bevat evenveel info als jou post.... Graag wat code oid.
Offline Ultimatum - 28/05/2009 14:36
Avatar van Ultimatum PHP expert Waar staan je afbeeldingen? Want nu zoekt je script het op deze locatie:
Citaat:
C:xampphtdocsthbWebwinkel parfumbestanden

Is dat correct?
- zoja, fout ligt ergens anders
- zonee, fix het pad dat je script gebruikt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.229s