login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Redirecten

Offline larssy1 - 27/05/2009 19:45
Avatar van larssy1MySQL beginner Hey mensen,

Hoe kun ej redirecten in een If code..

1. }else{
  2. print "Hi Guest, you need to be logged in to view this page. You will be redirected to the login page in 5 seconds.";
  3. }

ik heb op dit topic gekeken, maar dat kun je niet in de if code zetten.. dus vandaar
http://www.site...amp;id=174

Dus hoe kan ik hier een redirect inzetten die hem na 5sec door stuurt?

mvg
Lars

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nielsvdwal - 27/05/2009 19:48
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde je zet het in het php forum en je tutorial is over asp...

je kan in php gewoon redirecten met html.. gewoon even php onderbreken door ?> html <?php te gebruiken..
Offline Filip - 27/05/2009 19:48 (laatste wijziging 27/05/2009 19:50)
  1. header("refresh: 5, url=index.php")
Offline vinTage - 27/05/2009 19:50 (laatste wijziging 27/05/2009 20:15)
  1. if(!$google)
  2. {
  3. header("Refresh: 5; URL=http://google.com");
  4. echo 'cmon he, als je zo lang meedraait wist je dit zelf ook wel te vinden...';
  5. }

Sliphead schreef:
Je wil toch geen headers already sent error krijgen?  

vinTage schreef:
Die ga je niet krijgen met mijn code wijsneus 
Sliphead schreef:
Omdat ik 'm net heb aangepast, lol 

vinTage schreef:
Zonder je aanpassing gaat het nog goed, dus wel eerst die echo.
Offline jaronneke - 28/05/2009 13:39
Avatar van jaronneke MySQL interesse Je haalt hier 2 totaal verschillende dingen door elkaar... geen wonder dat het niet gaat werken 
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:17
Avatar van larssy1 MySQL beginner Lol, leuk die 'oplossingen' van elkaar, maar toch krijg ik die errors hoor XD

memberlist
http://plaatscode.be/136699/

index bovenstukje
http://plaatscode.be/136700/

foutmelding:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/vhosts/ssx-designs.com/httpdocs/beta/index.php:8) in /home/vhosts/ssx-designs.com/httpdocs/beta/page/memberlist.php on line 80
Offline ArieMedia - 28/05/2009 16:20 (laatste wijziging 28/05/2009 16:22)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
ob_start(); aan het begin van je script
ob_end_flush(); aan het eind van je script. (index dus).

Daarnaast presenteer ik u de uitvinding van 2009! Het heeft zelfs een vetcoole naam...

Ja.. zit je op het puntje van je stoel?
Zoeken nog een tip.. sindskort bestaat google.. Google.be: headers allready been sent

MVG, Arie2Zero
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:21
Avatar van larssy1 MySQL beginner LOL.

Maar als het goed is was ob_start(); een slordige manier om dat op te lossen..

is er geen nettere?
Offline ArieMedia - 28/05/2009 16:24

PHP ver gevorderde
larssy1 schreef:
LOL.

Maar als het goed is was ob_start(); een slordige manier om dat op te lossen..

is er geen nettere?
Ik ga je niet vertellen hoe je dit op kan lossen, simpel omdat je het met een beetje nadenken zelf kan weten, ik geef je deze informatie..

Je krijgt de error altijd wanneer je output hebt (dus een echo voor de header, of eerst HTML en dan pas een header).
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:25
Avatar van larssy1 MySQL beginner btw, die codes van jouw, werkt niet echt perfect.. XD

hele site raakt van slag, ondersteunt veel dingen niet meer, etc.
Avatar van larssy1 MySQL beginner btw, die codes van jouw, werkt niet echt perfect.. XD

Offline ArieMedia - 28/05/2009 16:27 (laatste wijziging 28/05/2009 16:28)

PHP ver gevorderde
larssy1 schreef:
btw, die codes van jouw, werkt niet echt perfect.. XD

Aha, maar helaas is mijn glazen bol stuk, dus zal je toch even moeten zeggen wat het nu niet meer doet?

Evt. ondersteund met code?
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:28
Avatar van larssy1 MySQL beginner http://ssx-designs.com/beta/index.php?page=home

bekijk het resultaat
Offline ArieMedia - 28/05/2009 16:31 (laatste wijziging 28/05/2009 16:32)

PHP ver gevorderde
larssy1 schreef:
Bij doet alles het gewoon?

Edit: Toch niet..

Table 'ssx-designs.temp_cat' doesn't exist

Edit2: Cool design
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:34
Avatar van larssy1 MySQL beginner kan kloppe. gister onnodige tabellen verwijderd, inverband met verdere programmeer dingen, wil dingen aanpassen zodat het gemakkelijker geprogrammeerd kan worden met een beter resultaat en overzicht

En dankje

ja, ik kwam er al achter, had perongeluk stuk code uit de index geknipt, maar die ob_start(); en die ob_end_flush(); werkt niet, zelfde foutmelding ;)

denk dat ik maar zonder redirecten ga werken dan.. voor zover ik weet kan ik namenlijk niet mijn code aanpassen naar hoe het dan zouw moeten..

Toch bedankt Arie.
Offline ArieMedia - 28/05/2009 16:36

PHP ver gevorderde
larssy1 schreef:
kan kloppe. gister onnodige tabellen verwijderd, inverband met verdere programmeer dingen, wil dingen aanpassen zodat het gemakkelijker geprogrammeerd kan worden met een beter resultaat en overzicht

En dankje

ja, ik kwam er al achter, had perongeluk stuk code uit de index geknipt, maar die ob_start(); en die ob_end_flush(); werkt niet, zelfde foutmelding ;)

denk dat ik maar zonder redirecten ga werken dan.. voor zover ik weet kan ik namenlijk niet mijn code aanpassen naar hoe het dan zouw moeten..

Toch bedankt Arie.
Vraagske.. de site ziet er redelijk "groot" uit... werk je OOP of static?
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:38 (laatste wijziging 28/05/2009 16:44)
Avatar van larssy1 MySQL beginner site is ook wel redelijk "groot" maar de termen OOP en Static komen mij niet bekent voor.. ik programmeer mijn ding, en verdere termen komen mij niet echt redelijk bekent voor XD

dus, miss beetje uitleg, zouw handig zijn voor mij. Op google heb ik dit gezocht, en kom ik uit bij Javascripting.

Nou, mijn site gebruikt amper java, slechts enkele delen heb ik java aan toegevoegd.

Edit: even verder gezocht, ik werk OOP 
Offline ArieMedia - 28/05/2009 16:49

PHP ver gevorderde
larssy1 schreef:
site is ook wel redelijk "groot" maar de termen OOP en Static komen mij niet bekent voor.. ik programmeer mijn ding, en verdere termen komen mij niet echt redelijk bekent voor XD

dus, miss beetje uitleg, zouw handig zijn voor mij. Op google heb ik dit gezocht, en kom ik uit bij Javascripting.

Nou, mijn site gebruikt amper java, slechts enkele delen heb ik java aan toegevoegd.

Edit: even verder gezocht, ik werk OOP 
Hmm.. Misschien is smarty (template engine) en AdoDB wat voor je..

Scheelt een heleboel onoverzichtelijke code.
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:50
Avatar van larssy1 MySQL beginner Zo te lezen, steld dat mij in staat om met templates te gaan werken?
Offline ArieMedia - 28/05/2009 16:53

PHP ver gevorderde
larssy1 schreef:
Zo te lezen, steld dat mij in staat om met templates te gaan werken?
Jup. Erg handig! Gebruik het zelf ook en het scheelt echt lappen code.. Wat hogere PHP-kennis is wel nodig, maar als je OOP kan neem ik aan dat dit geen probleem is.
Offline larssy1 - 28/05/2009 16:56 (laatste wijziging 28/05/2009 17:05)
Avatar van larssy1 MySQL beginner en wat als ik toch onbewust static gebruik? dan is 't wat lastiger neem ik aan? XD
-------------------------
Smarty doorgekeken, en het heeft een zeer mooie uitwerking..
Maar ik denk dat het nog een tijdje zal duren voordat ik SSX-Designs hiermee zal omzetten.. gezien het grote lappe codes zijn 
en omdat ik eerst beetje wil gaan experimenteren met dit programma. Dit zal namenlijk de 1e keer zijn dat ik zelfs templates zal gaan aanmaken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s