Ik ben een site aan het maken, maar ben erg goed in CSS, helaas wat minder met PHP.
Nu wil ik een script maken voor in een bestand in de head dat elke dag een ander CSS bestand include. Ik heb alle kleur-instellingen gesplitst in CSS bestanden, zo kan ik nu elke dag de site een ander kleurtje geven.
Ik heb hier onderzoek naar gedaan en heel veel mensen stonden hier positief tegenover.
De site blijft herkenbaar met een andere kleur, dit heb ik al getest.
Nu heb ik het liefste dat hij de servertijd pakt aangezien de PC tijd niet op schiet. Wil in het weekend bijvoorbeeld ook een css background als subtitel met "Weekend". Het is nogal onhandig als mensen (die b.v. een lege biosbatterij hebben) dit door de week krijgen.
Alvast bedankt voor jullie hulp met het script,
Ik neem aan dat het gewoon kant en klaar te vinden is, alleen kan ik bij Google niet veel nuttigs vinden.
Leer allereerst wat over arrays (tutorials -> Variabelen (van FangorN))
Zoek daarna op wat PHP.net: rand doet, en vervolgens lukt het je wel ;)
Ik heb je nu de termen gegeven waarmee het moet, succes
Hmm mischien iets met tijd dat je een klok ook laat zien of verberg en dat om de keer de volgende style laat zien die je moet instellen.
Maar ik weet niet hoe.
Het is wel de bedoeling dat er elke dag van de week dezelfde blijft.
Bijvoorbeeld:
maandag: rood.css
dinsdag: groen.css
woensdag: geel.css
donderdag: paars.css
vrijdag: blauw.css
zaterdag: oranje.css
zondag: zwart.css
en dit moet dan elke week zo blijven.. op dezelfde dag dezelfde kleur? dus niet random..
PHP.net: date
date('N'); geeft het getal 1 tot 7 terug, afhankelijk van de dag die het is. Als je 7 stylesheets maakt met de namen style1.css, style2.css, ... kan je het makkelijk zo gebruiken:
Optimaal is het nooit, maar de stylesheet hoeft maar een keer per dag gedownload te worden. De browser kan dit weten. Wat er precies gebeurd verschilt per browser.
Wat is dan eigenlijk het voordeel van deze methode?
Kilian
Een beetje offtopic, maar ik vind printf() mooi overzichtelijk en het scheelt een boel fouten die je al snel maakt als je steeds quotes moet afsluiten en openen.