login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ImageFilledPolygon wil niet werken (Opgelost)

Offline anton - 16/05/2009 19:57 (laatste wijziging 16/05/2009 19:57)
Avatar van antonLid hallo, eerder vandaag heb ik al een vraag gesteld over de pagina die ik aan het maken ben, dat is nu opgelost, maar er ontstaat nu weer een nieuw probleem...
Ik heb eerst een formuliertje waarin de gebruiker 3 gegevens kan invullen over een driehoek, en op basis daarvan tekent de site dan een driehoek...zou moeten kunnet met ImageCreate enzo.
het probleem is, er word juist niets getekend.
Voor ik de code geef wil ik eerst even wat uitleg geven over de functies:
cmConv: zet cm om naar pixels.
GetPointPos: geeft de x-positie van het eindpunt van de schuine zijde(niet basis) weer met behulp van cosinus en Pytagoras.
GetPointPosY: idem enkel voor de y-ypositie.
en getpointlastpos: geeft het eindpunt van de basis weer.
deze functies dienen omdat je de cöordinaten van elk punt moet weten want de lijn die getekent word, vertrekt niet zomaar waar de vorige eindigt denkik...
Ik denk dat het probleem niet in de functies zit maar de variabelen die niet goed worden overgebracht ofzo denk ik, maar het kan ook totaal iets anders zijn... dus hier is mijn code:
http://www.plaatscode.be/136512/
Alvast Bedankt!

MVG
Anton Vandeghinste

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline henver - 17/05/2009 12:10
Avatar van henver HTML gevorderde Om even terug te komen op je vraag van gisteren (de for-lus):

Er zit gewoon een foutje in je for lus, namelijk $+10 moet worden:

$i +=10

Dan zal het wel werken.
Ik ga zo meteen even naar de rest van je code kijken 
Offline anton - 17/05/2009 14:48 (laatste wijziging 17/05/2009 15:07)
Avatar van anton Lid Ok dankje! Je oplossing voor de For-lus werkt inderdaad! bedankt!
misschien helpt het als je weet dat de get-vars van de zelfde pagina komen...de code die er nu staat op plaatscode word geladen in een iframe op een pagina waar de gebruiker een aantal gegevens invult...
Offline henver - 17/05/2009 17:03
Avatar van henver HTML gevorderde Ik ben er even mee bezig geweest, en dit is het resultaat!
Er zitten misschien nog wat foutjes in, maar ik denk wel dat je nu snapt hoe het ongeveer werkt.

index.php
image.php
Offline anton - 17/05/2009 19:28 (laatste wijziging 17/05/2009 23:59)
Avatar van anton Lid Vet! exact wat ik in gedachten had!!! wel jammer dat nu iemand me voor was, maarja, iedereen heeft een soort van leermeester nodig he!(al zijn er dat bij mij al veel geweest op deze site:p)
Heel erg bedankt henver!!! Ik zal je het resultaat posten!!

Ok het is dus afgewerkt! en het is dit geworden!
Nog eens bedankt he henver!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s