login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP] Zend_Auth isValid werkt niet.. (Opgelost)

Offline shibble - 01/05/2009 00:46 (laatste wijziging 01/05/2009 00:53)
Avatar van shibbleMySQL interesse Hallo,

Ik heb de volgende auth adapter opgezet:
Plaatscode: 136290

nu gebruik ik het volgende als loginprocess:
Plaatscode: 136291

alleen ik krijg de error:
Citaat:
Fatal error: Call to a member function isValid() on a non-object in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/wcustomscms/application/library/Zend/Auth.php on line 119

Ik heb de reference al doorgekeken en heb het op dezelfde manier aangepakt as far as i known, heb al op verschillende sites gezocht maar kon nergens artikels of examples vinden die het ook met "implements Zend_Auth_Adapter_Interface" doet.

wie kan me verder helpen?

Mvg,

Pascal

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 01/05/2009 01:23 (laatste wijziging 01/05/2009 01:28)
Avatar van Koen PHP expert Je method "authenticate" returnt niets en kan dus niet als een object worden gebruikt 

http://www.plaatscode.be/136292/ dus 
Offline shibble - 01/05/2009 02:12
Avatar van shibble MySQL interesse dat heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet....

Citaat:
Fatal error: Call to undefined method Zend_Auth_Adapter_DbTable::isValid() in /home/id1269/domains/webcustoms.nl/public_html/wcustomscms/application/modules/default/controllers/AuthController.php on line 91
Offline Koen - 01/05/2009 11:22
Avatar van Koen PHP expert Dan ben je al een stapje verder he, want nu wordt het al wel aanzien als een object 

Wat zegt dit: http://www.plaatscode.be/136298/

Volgens de documentatie van zf hoort de method isValid() bij het object dat komt van authenticate(), en dat had je niet gedaan 
Offline shibble - 01/05/2009 12:22 (laatste wijziging 02/05/2009 00:41)
Avatar van shibble MySQL interesse Hmmm, dan doe ik het op de verkeerde manier denk ik, ik heb namelijk ff vanochtend opnieuw het internet afgezocht en ik moet iets returnen met Zend_Auth_Result . ben al beetje aan het klote heb al wat voorbeelden gevonden. maar thanx zowiezo, en als gelukt is hoor je het wel 

UPDATE
Nou ik ben verder gekomen het me auth adapter zo kunnen maken dat hij returned met Zend_Auth_Result:
Plaatscode: 136303

en me loginAction ziet er nu zo uit:
Plaatscode: 136304

Alleen nu zit ik weer met het probleem dat if($authed->isValid()) niet werkt, hij doet gewoon de else en geeft de errormelding van dat er iets fout is gegaan.
Offline Koen - 02/05/2009 00:53
Avatar van Koen PHP expert Ik weet niet of dit 't probleem is, maar probeer if(!$userRow === null) eens te veranderen in if($userRow !== null) ? 
Offline shibble - 02/05/2009 01:59
Avatar van shibble MySQL interesse hmm dat was het bijna, ik heb het nu alsvolgt:
Plaatscode: 136305

dus if($userRow != null) en het werkt prima tot nu inloggen ook me ACL werkt ook tot nu toe kga nu naar me bedje toe morgen de andere pagina's beveiligen .

als ik het met jouwe doe dan werkt de else die de errorMessage geeft als het niet gelukt is niet.

In iedergeval bedankt !

Mvg,

De enige echte Pascal 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s