login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fckeditor met SyntaxHighLight

Offline arneman - 29/04/2009 01:44
Avatar van arnemanNieuw lid Ik wil graag fckeditor gebruiken met de SyntaxHighLight plugin van http://alexgorbatchev.com/wiki/SyntaxHighlighter.

Ik krijg em aan de praat en ik krijg en gepost naar de volgende pagina. Als ik em echter echo, dan blijft er niets meer van over. Heeft er iemand hier ervaring mee?

Test1.php
  1. <form action="test2.php" method="post" target="_blank">
  2. <?php
  3. include("FCKeditor/fckeditor.php"); // includen van het bestand
  4. $oFCKeditor = new FCKeditor('bericht'); // aanroepen van de class, de naam van je textbox
  5. $oFCKeditor->BasePath = 'FCKeditor/'; //de root pad
  6. $oFCKeditor->Width = '1000'; // de width
  7. $oFCKeditor->Height = '300'; // de height
  8. $oFCKeditor->Value = ''; // de value (een standaard text in de textbox.)
  9. $oFCKeditor->ToolbarSet = "Basic";
  10. $oFCKeditor->Create(); // het aanmaken
  11. ?>
  12. <br>
  13. <input type="submit" value="Submit">
  14. </form>

Test2.php
  1. <?php
  2. echo $_POST['bericht'];
  3. ?>

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 29/04/2009 09:36
Avatar van Wim Crew algemeen Je krijgt het veld wel te zien? Zoja, eventjes debuggen dan: heel de POST-array echo'en:
  1. print_r($_POST);
Offline arneman - 29/04/2009 10:35
Avatar van arneman Nieuw lid Ik krijg de output nu wel te zien maar de syntax is niet gehighlight. Misschien even toelichten wat ik juist wil doen.

Ik ben een forum aan het maken waarin ik code kan posten, een beetje zoals hier dus. De code moet opgeslaan worden in een database en daar terug uitgehaald worden. Ik gebruik deze post eigenlijk gewoon om de syntax highlight te testen.

De highlight maakt eigenlijk gewoon alles blauw in het invoerveld en als hij gepost is, dan is alles weer zwart.

Ik zoek eigenlijk iemand die hier wat ervaring mee heeft.
Offline Wim - 29/04/2009 13:21
Avatar van Wim Crew algemeen Kan je de uitvoer van Test1.php eens laten zien? (surfen naar test1.php en de broncode van dat bestand posten). Volgens mij gebeurd die highlighting m.b.v. css. De textarea zelf zal geen html codes om te highlighten bevatten.

Indien het over php code gaat, kan je misschien deze functie eens bekijken: PHP.net: highlight_string en PHP.net: highlight_file
Offline arneman - 29/04/2009 20:54
Avatar van arneman Nieuw lid Ja ik denk ook dat het daar ergens zit. Ik ga het nog eens proberen met Geshi ofzo.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s