login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP5 Omzetten naar PHP4?

Offline frankon - 16/04/2009 17:59
Avatar van frankonNieuw lid Ha Mensen,

Ik heb een script gedownload en nu wil ik dat op de hosting zetten, maar het is php5 en die hosting van kennis van mij ondersteunt dat niet..
Is er een mogelijkheid om dit script makkelijk om te zetten naar php4?:

Dit is het script.

http://portal.k...y1.3.3.zip

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Alvast bedankt!!!!!

Groeten Frank,

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 16/04/2009 18:02
Avatar van Koen PHP expert Waarom moeilijk doen?
PHP4 wordt binnenkort niet meer ondersteund, als je een deftige host hebt zal die de overstap naar PHP5 zeker willen/moeten maken.
Offline frankon - 16/04/2009 18:14
Avatar van frankon Nieuw lid Tjah, Dat is mijn vraag niet!
die hosting heeft dat niet dusjah, daar kan ik niets aan doen..
Ik moet weten of het makkelijk om te zetten is naar PHP4
Offline ibmos2warp - 16/04/2009 18:41
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
frankon schreef:
Tjah, Dat is mijn vraag niet!
die hosting heeft dat niet dusjah, daar kan ik niets aan doen..
Ik moet weten of het makkelijk om te zetten is naar PHP4

Naar een andere hosting.
Slechte hoster.
Offline frankon - 16/04/2009 20:12
Avatar van frankon Nieuw lid Hmm, alweer hetzelfde antwoord 
Offline Filip - 16/04/2009 20:21 (laatste wijziging 16/04/2009 20:21)
frankon schreef:
Hmm, alweer hetzelfde antwoord 

Ja en dat ga je nog veel horen 

Feit is dat zo'n conversie veel tijd kost en soms helemaal niet mogenlijk is met functionaliteit die wel in 5 zit maar niet in 4.

Vraag je host om te upgraden (php is backwards compatible) of verander van host.
Offline Ibrahim - 17/04/2009 21:22
Avatar van Ibrahim PHP expert Jongens, als je zijn vraag niet weet te antwoorden, reageer dan ook niet met upgrade voorstellen. Hij heeft al meermalen laten weten dat dit niet mogelijk is. Onnodig om door te drammen, vind je niet?

---- back ontopic ----
Offline Stijn - 18/04/2009 10:19
Avatar van Stijn PHP expert @Ibrahim: dus jij zou als hostingbeheerder werken software waar geen support meer voor is . Dat is een teken dat je als hoster lui bent of gewoon mentaal niet in staat bent om na te denken.

php.net schreef:
Support for PHP 4 has been discontinued since 2007-12-31. Please consider upgrading to PHP 5.2.
Offline Rik - 18/04/2009 10:59
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik heb eens naar de code gekeken, maar het ziet er niet echt uit alsof er heel veel in zit dat speciaal php 5 nodig heeft. Heb je de code al eens gewoon geprobeerd? Geeft dat fouten, en zo ja: welke?
Offline ibmos2warp - 18/04/2009 11:20
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
Boukefalos schreef:
Ik heb eens naar de code gekeken, maar het ziet er niet echt uit alsof er heel veel in zit dat speciaal php 5 nodig heeft. Heb je de code al eens gewoon geprobeerd? Geeft dat fouten, en zo ja: welke?

Ik heb hier effe met XAMPP gekeken onder php 4.4.8, de demo werkt gewoon. Volgens mij werkt dit ding dus gewoon onder php 4.
Maar ik blijf erbij dat als je hoster nog php 4 heeft dat je moet vragen of die niet wilt upgraden, of naar een andere gaan.
(En ook vind ik het een beetje onzinnig om te gaan vragen of een script naar php 4 kan worden omgezet, als het blijkbaar (dit neem ik aan) nog niet getest is onder php 4.)
Offline Ibrahim - 18/04/2009 12:42
Avatar van Ibrahim PHP expert @stijn, dat beweer ik niet. Ik wijs jullie enkel erop dat het onnodig is door te drammen op de hosting als hij vraagt of zijn script nog werkt in php 4.
Offline Martijn - 18/04/2009 12:59
Avatar van Martijn Crew PHP ik vind dat het wel nodig is door te drammen. Ik acht het bijzonder belangrijker om als hosting te opwaarderen, dan naar php4 te gaan, aangezien dat binnenkort niet meer ondersteund word.
Een server heeft gewoon bepaalde verantwoordelijkheden vind ik. Dat je php6 niet doet kan begrijpen, maar dat je op 4 blijft lopen als er als ze al 2 versies verder zijn...
Offline Arnold - 18/04/2009 21:02
Avatar van Arnold Nieuw lid Hoi Frankon,

Dit zal je helaas helemaal zelf met de hand moeten doen dus dat houdt in dat je alle php5 functies eruit haalt en ze omschrijft naar php4. natuurlijk ook classes conform php4 maken.

Het handigst is inderdaad om naar php5 te upgraden. Vraag het aan je provider, of overweeg om over te stappen (als je dit script per se wil gebruiken).
Offline Allinfosrc - 20/04/2009 16:28
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid Leen een boek bij de bieb over php 4 en kijk of er iets over staat om de overstap naar php 5 te maken alleen doe dan het omgekeerde.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.476s