login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

countdown script

Offline mnutbeij - 15/04/2009 18:30
Avatar van mnutbeijNieuw lid Goedeavond iedereen,

ik ben bezig met een veilingsite en nu moet ik nog 1 ding maken maar weet niet hoe, hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

in het database wordt mijn datum zo opgeslagen
2009-04-15 en de einddatum ook.
de tijd word zo in het database opgeslagen 15:00:00 en de eindtijd ook.

nu wil ik dat hij berekend hoelang de veiling nog duurt en welke tijd.
en het moet in rows gaan omdat er meerdere veiling tegelijk lopen, met veschillende datums.

alvast bedankt

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ibmos2warp - 15/04/2009 18:40
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Je slaat dat toch niet apart op? En niet in een varchar ofzo mag ik hopen.
Gebruik DATETIME als het type, en dan kan je in SQL Beginnersha... en tijden en Datum- en Tijdfuncties in MySQL lezen hoe je d'r mee moet rekenen.
Offline mnutbeij - 15/04/2009 18:44
Avatar van mnutbeij Nieuw lid jawel sql Time en Date
Offline ibmos2warp - 15/04/2009 18:52
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
mnutbeij schreef:
jawel sql Time en Date

Nou, lees dan die tutorials die ik je heb gegeven....

Verder vind ik dat geen zin.
Offline FeatureP - 16/04/2009 14:17
Avatar van FeatureP Lid aan ibmos2warp : dit is een forum voor hulp te vragen, niet voor iedereen door te verwijzen naar tutorials
Offline vlamke - 17/04/2009 20:04
Avatar van vlamke Lid Zou zou gebruik kunnen maken van mktime, hiermee maak je een unix timestamp, als je dat bij de begin en eind gegevens doet hoef je ze alleen nog maar van elkaar af te trekken daarna zou je ze kunnen delen. Bijvoordbeeld:
1239991443 (sec) / 60 (min) / 60 (uren) / 24 (dagen).

Meer informatie over mktime kun je vinden op: PHP.net: mktime.

Groetjes,
Patrick
Offline anton - 18/04/2009 20:18
Avatar van anton Lid Gebruik gewoon Datetime, dat is het beste...om de resterende tijd van de veilingen te berekenen moet je het ene van het andere aftrekken, maar niet zomaar aftrekken, een soort van aftrekken in de vorm van tijd dan maar dat weet ik niet juist hoe...Anyway, ik denk echt dat het simpeler zou zijn met DATETIME ;)
Offline ibmos2warp - 18/04/2009 20:23 (laatste wijziging 18/04/2009 20:26)
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
FeatureP schreef:
aan ibmos2warp : dit is een forum voor hulp te vragen, niet voor iedereen door te verwijzen naar tutorials

Als iets harstikke duidelijk uitgelegd staat vind ik het niet nodig dat het nog eens uitgelegd moet worden.
Wat ik nu wel wil toevoegen is dat je dus niet moet kloten met unix timestamps of met de datetime class, maar gewoon met de db.
Voorbeelden staan in de tutorials.
Verder vind ik zoals ik al eerder heb aangegeven dat die laatste post van de TS'er geen zin is. Als je hulp wilt, dan moet je wel duidelijk zijn.
Offline Arnold - 18/04/2009 21:03
Avatar van Arnold Nieuw lid Ik zou zeggen stap over op DATETIME database velden, bespaart je een hoop geklooi voordeel is dat je die direct in een DateTime object kan gooien, waarna je de timestamps van elkaar aftrekt.
Offline Allinfosrc - 20/04/2009 16:50
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid Ik weet niet hoe maar mischien moet je er voor zorgen als tijdelijke oplossing dat er alleen wordt gezien van hoelang het nog duurde dat je op die pagina kwam door eind tijd-tijd van nu te doen waardoor als het bijvoorbeel nu 1 uur is dus 01:00:00 en dat hij afgelopen is om 04:00:00 en dus dat het nog 03:00:00 duurt het is wel tot nu effe tot je een betere oplossing hebt een goede oplossing.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.157s