login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Verplaatsing voll.Mysql-dd naar andere locatie

Offline pin70416 - 11/01/2005 21:04
Avatar van pin70416Nieuw lid Beste Forum,
Misschien voor jullie een 'makkie', maar voor mij een vraagteken.
Om een ontwerp te maken, en uit te werken, staat de database van mijn ontwerp, bij mijn provider. Gezien het ontwerp in zijn eindfase is, zou ik de db willen overzetten naar zijn finale locatie, bij een andere provider. Is dit mogelijk zonder dat ik de ingevoerde data kwijtspeel of terug manueel moet invoeren?
MAW kan ik mijn db, structuur én data, op één of andere manier overbrengen naar een andere provider?
Bedankt voor jullie hints of tips.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MarcN - 11/01/2005 21:06
Avatar van MarcN Grafische interesse Gewoon toch een grote backup bestand maken van alles, en dat dan weer plaatsen op je nieuwe server? 
Offline Addow - 11/01/2005 21:08
Avatar van Addow Gouden medaille

PHP beginner
Inderdaad, maak gewoon gebruik van de handige "Export"-functie (Exporteer in NL) in je mysql-db.

En om het ganse pakket aan tabelgegevens nog wat te verkleinen, kan je ze zelfs g-zippen ;) 
Offline Thomas - 12/01/2005 08:58 (laatste wijziging 12/01/2005 09:02)
Avatar van Thomas Moderator Misschien moet je er even bij vertellen dat dit met phpMyAdmin of equivalent moet ?
Offline pin70416 - 12/01/2005 18:54
Avatar van pin70416 Nieuw lid Hoe met phpMyadmin?
Offline tweepk - 12/01/2005 19:26
Avatar van tweepk Nieuw lid 1. ga in je database (klik links op de naam vd database)
2. bovenaan heb je allemaal tabs: click op export
3. selecteer de uit te voeren tabellen (klik op selecteer alles)
4. kies dan voor structuur en data
5. kies voor gzip compressie (als het een groot bestand is)
6. klik op exporteren

Om in te voeren, ga je naar je nieuwe database,
In de tabs bovenaan klik je op SQL.
In het bestandenveldje kies je je bestand, en druk op uitvoeren. Je bestand wordt dan eerst naar de server verstuurd en dan uitgevoerd. Dat kan een tijdje duren.

Je kunt wel problemen tegenkomen als de database heel groot is. Dan kun je beter tabel per tabel exporteren, en deze dan bestand per bestand terug invoeren
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.215s