login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

error handling

Offline Dierre - 04/04/2009 20:12
Avatar van DierreMySQL interesse Hallo,

een klein vraagje ivm het try en catch systeem.
In C# kan je na de catch een finally toegvoegen. Deze word dan uitgevoerd zowel na de try of de catch. vb om een db-connectie te sluiten. Wat sowieso moet gebeuren onafhankelijk of de try of catch-blok wordt uitgevoerd.

Bestaat in php ook zoiets al een finally blok?

mvg,
Dieter

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 04/04/2009 20:45 (laatste wijziging 04/04/2009 20:45)
Avatar van MiST Lid Ik denk niet dat er een finally bestaat in PHP (probeer eens: werkt het niet, bestaat het niet ;))

Maar kan je de code niet gewoon achter je catch zetten? Het lijkt mij dat dat voor PHP geen verschil maakt.

Als je variabelen wil lezen/verwijderen/blabla in een "fnally" kan je gewoon met een methode in PHP controleren of ze bestaat en er dan mee doen wat je wilt 
Offline Dierre - 04/04/2009 22:05
Avatar van Dierre MySQL interesse ik heb geprobeerd om een finally te gebruiken, maar dat neemt hij inderdaad niet.

De code na de cath plaatsen zou eigenlijk ook wel kunnen.

Wat ik eigenlijk wil doen na de try/catch is een database connectie sluiten en twee temp-variabelen "leeg maken". Die temp-variabelen zijn afkomstig van de methoden imagecreatefromjpeg() en imagecreatetruecolor(), waarmee ik een image heb geresized.

Nu doe ik dit ook gewoon na de try/catch block, maar zijn hiervoor betere manieren? Vandaar mijn vraag in dit topic...

Alvast bedankt voor de post/hulp MiST
Offline Abbas - 04/04/2009 22:11
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
MiST schreef:
Ik denk niet dat er een finally bestaat in PHP (probeer eens: werkt het niet, bestaat het niet ;))
Dit is echt zinloos! 

Probeer anders een eigen functie te maken en hierin ontvang je een aantal parameters. Die parameter zijn dan bijvoorbeeld de DB connectie en die temp-variabelen. In je functie zelf dan doe je wat je moet doen met die variabelen. (Disconnecten, leegmaken, ...) 

<sideNote>
En maar zeggen dat .NET zuigt, maar .NET heeft wel de finally! 
</sideNote>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s