login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mail naar meerdere personen

Offline Xzero - 11/01/2005 16:28
Avatar van XzeroPHP beginner Heey,

Ik heb een probleempje. Mijn probleempje is dat ik een script wil maken dat naar meerdere personen een mailtje stuurt (bijv: bij het invulveldje email meerdere emails invullen gescheiden met komma's), maar niet weet hoe ik dat moet maken... Ik heb helemaal geen idee. Ik kan wel een script maken dat mailt naar 1 persoon, maar dat moet ik niet hebben .. zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dat moet doen? (dan script ik het zelf wel )

BVD,
Xzero 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Xzero - 11/01/2005 16:33
Avatar van Xzero PHP beginner Nee, ik wil echt zelf maken , tot nu toe is mijn siteje helemaal door mij gescript, en ik wil niet graag scripts "jatten" ... duss... maar toch bedankt dat je hebt gepost 

Xzero
Offline Thomas - 11/01/2005 16:56
Avatar van Thomas Moderator Volgens mij kun je gewoon de personen waar je een mailtje naartoe wilt sturen in het To:-veld invullen, in het volgende formaat:

"naam" <email>

Bijvoorbeeld:
  1. "aap" <aap@somehost.com>; "noot" <noot@anotherserver.com>; "mies" <mies@yetanotherserver.com>

Elk mailadres dient gescheiden te zijn door een ; (punt komma).
En als dit niet werkt, gebruik je enkel het emailadres...
Offline Scott - 11/01/2005 17:05
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Je kunt ook de (B)CC aan de headers toevoegen..
Offline Xzero - 11/01/2005 17:18
Avatar van Xzero PHP beginner zou het ook kunnen met bijvoorbeeld meer dan 1 To-veld.. en dan een foreach lus gebruiken om dat bericht naar elk van deze emails te sturen? 
Offline Rens - 11/01/2005 17:20

Crew algemeen
Je zou het ook met array's + een for-lusje kunnen doen.
Je haalt alle email adressen op.
Deze stop je in een array.
Dan tel je het aantal email adressen (count()).
Dan stel je een for-lus in die door de array loopt.
En dan maar emails versturen...

Mzzls,
Rensjuh
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s