login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iDEAL status (cancel, fail)

Offline lau - 27/03/2009 14:51
Avatar van lauHTML interesse Nu heb ik bijna iDEAL volledig in mijn site geïntegreerd en de afhandelingen van de betalingen geregeld.
Maar ik zit eigenlijk met het probleem dat ik niet weet hoe ik met gecancelde of gefaalde transacties moet doen. Met andere woorden, ik heb het zo gescript dat het bij een JUISTE/CORRECTE betaling je account wordt geactiveerd.
Maar naast het goede verloop (IDEAL_TX_STATUS_SUCCESS), geeft iDEAL ook nog 4 andere statussen:
IDEAL_TX_STATUS_CANCELLED; IDEAL_TX_STATUS_EXPIRED; IDEAL_TX_STATUS_FAILURE; IDEAL_TX_STATUS_OPEN

Wat moet ik doen bij de andere statussen? Stel ik krijg een open status, omdat een klant zijn betaling nog niet heeft betaald, maar wel iDEAL traject heeft doorlopen. Is er een manier om de klant terug te sturen naar dat iDEAL betalingsscherm?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 27/03/2009 14:52
Avatar van marten Beheerder Dit zal je met een cronjob moeten controleren. Wanneer de status niet succesvol is kan je overgaan op terugbetaling of iets dergelijks.
Offline lau - 27/03/2009 14:55
Avatar van lau HTML interesse Terugbetaling? Nee, volgens mij is dat niet wat ik bedoel.
Scenario schets:
Klant logt in op zijn account, besteld een pakket en doorloopt betalingsprogramma met behulp van iDEAL. Maar op de een of andere manier heeft hij niet betaald en staat zijn bestelling open. Is het nog mogelijk om de klant terug te sturen naar de iDEAL betaling of moet hij de hele procedure opnieuw doorlopen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s