login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

error_log() in txt bestand (Opgelost)

Offline Dierre - 20/03/2009 14:22
Avatar van DierreMySQL interesse Ik wens bij het connecteren naar mijn database een errorlog bij te houden in een txt bestand. Hievoor gebruik ik de error_log() methode uit php.

Ik zou nu willen dat iedere log op een nieuwe lijn start en liefst de laatste log bovenaan mijn tekst-file staat...

Heeft iemand een idee hoe ik dit best via de error_log op los? of is het beter om een eigen error logging hiervoor te "ontwikkelen"?

alvast bedankt
Dieter

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 20/03/2009 17:01
Avatar van Koen PHP expert Om elke error op een nieuwe lijn te starten moet je een "\n", een new line toevoegen aan het bericht.

Met error_log kan je volgens mij de laatste errors niet bovenaan laten plaatsen, maar dat is toch helemaal niet nodig? 
Offline Dierre - 20/03/2009 17:10 (laatste wijziging 20/03/2009 18:33)
Avatar van Dierre MySQL interesse ik heb het al geprobeerd met "\n" maar dat neem hij blijkbaar niet.

In onderstaande code zie je hoe ik het heb opgesteld. In dit stuk laat ik een error loggen wanneer ik geen database kan selecteren.

op het einde van de regel $message.... heb ik een "\n" geconcateneerd. Maar blijkbaar zet hij een nieuwe log toch niet op een nieuwe lijn.
  1. if (!$selectedDb) {
  2. $message .= "Could not select a database: " .mysql_error() ."\n";
  3. error_log($message, 3, "../tmp/phplog.err");
  4. die("Could not select a database: " . mysql_error());
  5. }

sliphead schreef:
Code tags!
Offline Koen - 20/03/2009 18:21
Avatar van Koen PHP expert Heb je '\r\n' al geprobeerd?
Offline Dierre - 20/03/2009 19:03
Avatar van Dierre MySQL interesse inderdaad met "\r\n" is het gelukt.

Wat is de functie van \r? Waardoor het met "\r\n" wel lukt en niet met "\n" alleen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s