PHP interesse |
|
Op het moment heb ik een website met daarin een flash bestand. Dit flashbestand is de brochure die wij maandelijks opmaken. Hieruit kunnen mensen ook bestellen. De link verwijst naar de echte winkel (volledig PHP & MySQL).
Het probleem
Als er een product is uitverkocht dan wordt dit aangegeven in de database zodat deze niet meer te bestellen is. Het FLASH bestand blijft onveranderd. Lezers zien dus pas dat het product is uitverkocht als van het flash bestand naar de PHP pagina worden verwezen.
Oplossing
Ik wil dus dat het flash bestand controleert of elk artikel voorradig is. Dit kan doordat dit verwerkt is in de database.
In flash staat een link met productcode. Deze moet naar een PHP script gestuurd worden zodat ik daarin kan kijken of het product voorradig is. Is die dat niet dan wil ik dat in flash een banner/plaatje overheen komt met uitverkocht.
Een heel lang verhaal en hopelijk is het duidelijk! Weet iemand hoe ik zoiets kan doen. Ik heb basis flash kennis en goede PHP/SQL kennis. Misschien dat iemand een goede tutorial weet aan te raden?
Alvast bedankt voor de moeite!
Jelte
|