login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Foutmelding ( Session_start(); ) (Opgelost)

Offline svghosting - 17/03/2009 23:55
Avatar van svghostingLid Goedendag, Leden.

Ik ben druk bezig met mijn contactformulier, mijn vorige fouten zijn gelukkig opgelost. Nou ben ik op de volgende fout terecht gekomen, en ik krijg deze met geen mogelijkheid weg.

Dit is de foutmelding:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/svghosting/domains/svghosting.nl/public_html/index.php:2) in /home/svghosting/domains/svghosting.nl/public_html/include/contact.php on line 22

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Alvast Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Alex Rüter

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jas_per_post - 18/03/2009 00:05
Avatar van Jas_per_post JS interesse in index.php, heb je daar misschien een spatie of een enter staan voor de php-tag? (<?php)
Het is namelijk zo dat als hier iets voor staat dat php data ziet die verstuurt moet worden naar de gebruiker en hier dus ook maar vast mee begint (zodat bij lange dingen gedeeltes kunnen worden gestuurd voor het einde uitgerekend is). Er mag echter nog niks verstuurd zijn op het moment dat je headers gaat anpassen (zoals met session_start()), dus mag er niks (ook geen whitespace) staan voor de php-tag.
Offline svghosting - 18/03/2009 00:08
Avatar van svghosting Lid Ik heb het aangepast, de foutmelding is in ieder geval een regel kleiner.

Ik krijg de volgende foutmelding:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/svghosting/domains/svghosting.nl/public_html/include/header.php:13) in /home/svghosting/domains/svghosting.nl/public_html/include/contact.php on line 21
Offline Jas_per_post - 18/03/2009 00:22
Avatar van Jas_per_post JS interesse En wat staat er op /home/svghosting/domains/svghosting.nl/public_html/include/header.php regel 13?
Of beter nog: mogen we je code zien?
Offline svghosting - 18/03/2009 00:24
Avatar van svghosting Lid Hierbij post ik even mijn code excusses.

Plaatscode: 114701
Offline Jas_per_post - 18/03/2009 00:34
Avatar van Jas_per_post JS interesse In de code die je hebt geplaatst staat alleen html, geen php. Daar kan ik (en andere mensen op het forum net zo goed) niks mee, aangezien de fout in de php-code zit.
Offline svghosting - 18/03/2009 00:36
Avatar van svghosting Lid Dan vraag ik me toch af wat er aan de hand is. Aangezien header.php alleen html bevat en geen php.

Dan zou ik dus nu absoluut niet weten wat ik moet doen. 
Offline Jas_per_post - 18/03/2009 00:42
Avatar van Jas_per_post JS interesse Dan is dat het hele probleem.

Je roept in contact.php session_start() aan nadat header.php is geinclude. Header.php genereert output en session_start() moet worden aangeroepen voordat er output wordt gegenereerd. Is het een mogelijkheid om eerst contact.php te includen en dan pas header.php?

Anders moet je je ontwerp zo herzien dat session_start wordt aangeroepen voordat je header.php include.
Offline svghosting - 18/03/2009 00:44 (laatste wijziging 18/03/2009 00:46)
Avatar van svghosting Lid Om eerst contact.php te includen gaat niet werken, wat ik wel zou kunnen doen is bovenaan header.php een session_start te laten uitvoeren. Ik zou dan niet weten wat de gevolgen daarvan zijn, maar kan het altijd proberen.

Ik zal mijn post editen, nadat ik het heb geprobeerd.

Edit: Ik heb alles gedaan zoals u mij vertelde, tot nu toe werkt alles goed. En is de foutmelding weg. Alleen het volgende probleem is, dat de captcha afbeelding niet veranderd,

Mijn excuses voor al deze vragen, maar het is even noodzakelijk  
Offline Jas_per_post - 18/03/2009 01:11 (laatste wijziging 18/03/2009 01:18)
Avatar van Jas_per_post JS interesse Bij mij doet de captcha het prima, hoor. Ik heb hem getest onder FF3, IE6 en IE7. Onder IE 6 is de layout wel helemaal mis.

Probeer het volgende eens:
Laad de pagina. Refresh deze. Vul de het formulier in. Kijk vervolgens of de captcha goed wordt gerekend.

edit: ik kom overigens wel een andere error tegen in je javascript: je probeert ergens een "regel met code" (statement) over meerdere regels te verspreiden. Dit mag niet in javascript.
(volgens mij mag het alleen als dit binnen een string gebeurd en de string eindigt op een backslash (\), maar pin me daar niet op vast)
Offline svghosting - 18/03/2009 01:16
Avatar van svghosting Lid Dan zal het waarschijnlijk aan mijn internet liggen, bij mij laadt de pagina namelijk aardig langzaam. Maar bedankt voor het testen. Zolang ik weet dat alles werkt is het goed ;).

Heel erg bedankt voor jullie hulp! ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.25s