login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Set cookie after submit

Offline Ewergreen - 17/03/2009 10:21 (laatste wijziging 17/03/2009 10:22)
Avatar van EwergreenNieuw lid Ik heb een login form dat ik op elke pagina include in de header. De login form heb ik van een andere website gecopy paste. Deze tweede website is namelijk gekoppeld aan ons offline systeem. Nu kan ik mensen perfect laten inloggen en ze redirecten naar mijn pagina. Ze zijn dan ingelogd, maar het login scherm blijft gewoon openstaan. Iedereen denkt dus dat ze foutief of zelfs niet ingelogd zijn.

Ik kan vrij simpel iets doen met cookies, maar dit is niet 100 % correct. Het zou eerder (If Submit then setcookie) moeten zijn. Ik begrijp dat het niet waterdicht is. Iemand die een verkeerde code typt, die is wel ingelogd volgens dit script, maar dat is niet zo erg.
Plaatscode: 114172

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 17/03/2009 13:45
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Als ik het goed begrijp heb je dus drie servers in gebruik:
1) hier staat het eerste loginscherm met action een pagina op server 2
2) authenticatieserver die logingegevens controleren en dan redirect naar server 3
3) de uiteindelijke website

Of heb ik dat verkeerd? Het is lastig om cookies op verschillende domeinen tegelijkertijd te gebruiken, maar volgens deze site kan het wel:
http://www.thes...d_id=31258
Offline Ewergreen - 17/03/2009 16:32
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Ja, maar ik zou het simpeler willen houden. Gewoon de login form niet langer weergeven als je op submit hebt gedrukt. De controle van de gegevens zal er helaas niet bijzijn, maar zoals gezegd, dat is niet zo'n probleem.
Offline Jas_per_post - 17/03/2009 18:19
Avatar van Jas_per_post JS interesse Maar je hebt nu mensen die wel ingelogd zijn, maar je kunt er zelf niet bij of ze zijn ingelogd?

Ik blijf de zaak een beetje vaag vinden en begrijp niet helemaal wat dan het nut is van het inloggen.
Offline Ewergreen - 18/03/2009 09:09
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Ik heb bestanden die beveiligd moeten worden. Aangezien we hier Lotus Notes als mailclient gebruiken en ook Lotus Quickr hebben geïnstalleerd, plaats ik de te beveiligen bestanden op Lotus Quickr.

Voordeel hiervan is dat iedereen zijn paswoord en gebruikersnaam voor zijn werk-mail kan blijven gebruiken om bestanden van mijn website te downloaden. Ideaal voor wat ik nodig heb.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s