Ik ben aan het proberen een invulformulier werkend te krijgen.
Hij verstuurd mail deze ik met succes ontvang.
Enkel staat er in de mail niets, hier zouden de gegevens moeten in komen die ze hebben ingevuld op de webpagina.
$pBericht = 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['aantal'].$activiteit;
$pBericht='Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['aantal'].$activiteit;
Wat ik krijg is: "Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br> ###"
(### had ik ingevuld bij aantal)
Dit vind ik logisch, aangezien je de variabele $activiteit nergens in je script een waarde hebt gegeven.
Daarnaast wil ik je er op wijzen dat je een cookie set nadat je output is begonnen - dit is niet netjes omdat het alleen werkt als de instellingen van php goed staan. Staan ze dit ze dit dan wordt het cookie niet geset.
Zonder te weten wat mail wil hebben kun je hier wel raden dat het eerste argument de ontvanger is, het tweede het onderwerp, het derde het bericht en het vierde de headers. We zien dat $pBericht wordt meegegeven als bericht.
$pBericht krijgt de regel ervoor een waarde:
$pBericht = 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['aantal'].$activiteitl;
$pBericht='Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['aantal'].$activiteitl;
Dit is dus de inhoud van je email. Je ziet dat het bestaat uit een stukje standaardtekst met daar achteraangeplakt de waarde van $_POST['aantal'] en daar achteraan geplakt de waarde van $activiteit.
de waarde van $_POST['aantal'] is de waarde die in het formuliertje was ingevuld (de gegevens waren via een POST request naar de server gestuurd. Alleen heeft $activiteit nooit een waarde gekregen dus beschouwt php hem als niks. Je kunt hier meer tekst (of eigenlijk html) en meer van de waardes die je uit het formulier haalt bij plakken om de gegevens die je wilt overzichtelijk in je mailtje te krijgen.
mss lijkt het wel zeer eenvoudig, maar ik krijg niets aan in men mail.
Het enige dat ik zie is dit 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:'
en dat is het
Wat doe ik nu toch wel fout
Ik krijg nu 1 tekstvak doorgestuurt in mail, nu nog de rest alleen krijg ik er geen tekst bij gezet..
Ja, ik heb je formuliertje gebruikt met het adres dat in de code stond (en ik geloof daarna per ongeluk nog een keertje). Heb je dat ontvangen en zo ja, wat staat er in?
Dan heb ik een vraagje voor je: hoe goed begrijp je php?
Als je namelijk php een beetje begrijpt zou mijn uitleg in post #7 prima te volgen moeten zijn -- en wat daar staat werkt, aangezien dat is hoe je net dat mailtje hebt ontvangen.
En wat leren we zoo niets.
Eerst 1000 blz droge lectuur lezen...
Om iets wat jij me kan vertellen in pak weg 2 minuten, het is waarschijnlijk een domme fout die ik niet direct zie.
Aangezien dit stukje code al 9 uur van men tijd heeft opgevraagt, wil ik nu ook wel eens resultaat zien...
Dit heeft niks te maken met een domme fout. Jij kent gewoon NUL PHP en komt hier met de boodschap: "Wie kan dit voor mij maken, ik heb ergens een script gekopieerd en wil dat het dit-endit doet maar kan zelf geen php"
Ik begonnen met php omdat ik dit zelf wil kunnen.
maar ik maak liever iets waar ik iets aan heb I.P.V die 100 voorbeelden waar je toch niets aan hebt.
Dit kan ik gebruiken in de toekomst.
Maar ja steek het script waar je wil, je gelooft me toch niet.
Als ik geen php wilde leren, had ik hier toch al geen 9 uur aangezeten lijkt me,...
Of zie ik dat weer verkeerd?
gewoon direct aan een script te beginnen zonder de basis van php te kennen en hopen het zo te leren gaat ook niet echt werken. Je kan beter gewoon ergens een site ofzo zoeken die je php leert aan de hand van een voorbeeldje. Er was ook ergens een site die samenwerkte met sima ofzoiets, de url ben ik vergeten, misschien dat iemand anders je deze kan geven.