login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met invul formulier

Offline nonkeldw - 14/03/2009 19:29 (laatste wijziging 14/03/2009 22:24)
Avatar van nonkeldwNieuw lid Ik ben aan het proberen een invulformulier werkend te krijgen.
Hij verstuurd mail deze ik met succes ontvang.
Enkel staat er in de mail niets, hier zouden de gegevens moeten in komen die ze hebben ingevuld op de webpagina.

Wil jullie eens mee kijken naar men script?

24 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 14/03/2009 19:43
Avatar van Martijn Crew PHP wel afzender en headers?
Offline nonkeldw - 14/03/2009 19:52 (laatste wijziging 14/03/2009 19:54)
Avatar van nonkeldw Nieuw lid hoe bedoel je persies?

de mail ontvang ik maar er staan geen gegevens in.

de gegevens die in mail moeten komen zijn de gegevens van het invulformulier van de website.
Offline Jas_per_post - 14/03/2009 20:34 (laatste wijziging 14/03/2009 22:25)
Avatar van Jas_per_post JS interesse je hebt staan:

1. $pBericht = 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['aantal'].$activiteit;

Wat ik krijg is: "Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br> ###"
(### had ik ingevuld bij aantal)

Dit vind ik logisch, aangezien je de variabele $activiteit nergens in je script een waarde hebt gegeven.

Daarnaast wil ik je er op wijzen dat je een cookie set nadat je output is begonnen - dit is niet netjes omdat het alleen werkt als de instellingen van php goed staan. Staan ze dit ze dit dan wordt het cookie niet geset.
Offline nonkeldw - 14/03/2009 20:42
Avatar van nonkeldw Nieuw lid Hoe moet ik deze regel aanpassen dat alle 'data' die in de velden worden ingegeven ovezichtelijk in mail te ontvangen?
Offline Jas_per_post - 14/03/2009 20:47 (laatste wijziging 14/03/2009 20:47)
Avatar van Jas_per_post JS interesse vervang bijv $activiteit door $_POST['activiteit'] (overzichtelijk is dat niet, maar dat mag je zelf doen)

Dan mis je nog het commentaar, maar dat kun je er vast zelf wel bij krijgen...
Offline nonkeldw - 14/03/2009 20:57
Avatar van nonkeldw Nieuw lid Dit is toch het blokje voor het dat de mail verzorgt?
  1. $pHeader = "MIME-Version: 1.0\r\n";
  2. $pHeader .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
  3. $pHeader .= "To: ".$cNaam." <".$cEmail.">\r\n";
  4. $pHeader .= "From: ".$_POST['naam']." <".$_POST['email'].">\r\n";
  5. $aantal = (!empty($_POST['aantal'])) ? '<br><br>aantal: '.$_POST['aantal'] : '';
  6. $mail = (!empty($_POST['mail'])) ? '<br><br>mail: '.$_POST['mail'] : '';
  7. $pBericht = 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['aantal'].$aantal;
  8. mail($cEmail,$cOndPre.' '.$_POST['onderwerp'].' '.$cOndSuf,$pBericht,$pHeader);

Ik heb net deze lijn toegevoegd maar dit blijkt toch niet werken
  1. $mail = (!empty($_POST['mail'])) ? '<br><br>mail: '.$_POST['mail'] : '';
Offline Jas_per_post - 14/03/2009 21:10
Avatar van Jas_per_post JS interesse Dat is het blokje. In dat blokje heb je deze regel die mail verstuurt:

1. mail($cEmail,$cOndPre.' '.$_POST['onderwerp'].' '.$cOndSuf,$pBericht,$pHeader);

Zonder te weten wat mail wil hebben kun je hier wel raden dat het eerste argument de ontvanger is, het tweede het onderwerp, het derde het bericht en het vierde de headers. We zien dat $pBericht wordt meegegeven als bericht.
$pBericht krijgt de regel ervoor een waarde:

1. $pBericht = 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['aantal'].$activiteitl;

Dit is dus de inhoud van je email. Je ziet dat het bestaat uit een stukje standaardtekst met daar achteraangeplakt de waarde van $_POST['aantal'] en daar achteraan geplakt de waarde van $activiteit.

de waarde van $_POST['aantal'] is de waarde die in het formuliertje was ingevuld (de gegevens waren via een POST request naar de server gestuurd. Alleen heeft $activiteit nooit een waarde gekregen dus beschouwt php hem als niks. Je kunt hier meer tekst (of eigenlijk html) en meer van de waardes die je uit het formulier haalt bij plakken om de gegevens die je wilt overzichtelijk in je mailtje te krijgen.
Offline nonkeldw - 14/03/2009 21:20 (laatste wijziging 14/03/2009 21:34)
Avatar van nonkeldw Nieuw lid mss lijkt het wel zeer eenvoudig, maar ik krijg niets aan in men mail.
Het enige dat ik zie is dit 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:'

en dat is het
Wat doe ik nu toch wel fout
Ik krijg nu 1 tekstvak doorgestuurt in mail, nu nog de rest alleen krijg ik er geen tekst bij gezet..
Offline Jas_per_post - 14/03/2009 21:42
Avatar van Jas_per_post JS interesse Wat heb je nu van mij ontvangen?
Offline nonkeldw - 14/03/2009 21:52
Avatar van nonkeldw Nieuw lid ontvangen?
Offline Jas_per_post - 14/03/2009 22:03
Avatar van Jas_per_post JS interesse Ja, ik heb je formuliertje gebruikt met het adres dat in de code stond (en ik geloof daarna per ongeluk nog een keertje). Heb je dat ontvangen en zo ja, wat staat er in?
Offline nonkeldw - 14/03/2009 22:21 (laatste wijziging 14/03/2009 22:23)
Avatar van nonkeldw Nieuw lid ja ik heb het ontvangen
Zo wil ik het dus
Aantal: ###
Activiteit:ACT

maar dan voor alle velden
Offline Jas_per_post - 14/03/2009 22:29
Avatar van Jas_per_post JS interesse Dan heb ik een vraagje voor je: hoe goed begrijp je php?
Als je namelijk php een beetje begrijpt zou mijn uitleg in post #7 prima te volgen moeten zijn -- en wat daar staat werkt, aangezien dat is hoe je net dat mailtje hebt ontvangen.
Offline nonkeldw - 15/03/2009 07:53 (laatste wijziging 15/03/2009 08:02)
Avatar van nonkeldw Nieuw lid Ik heb al wel door dat ik dit kan doen met $post , alleen vind ik de manier niet hoe ik deze moet plaatsten in de code.
  1. .$_POST['naam'].$naam

Deze lijn doet het werk, maar als ik deze achter deze regel plak:
  1. $pBericht = 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['naam'].$naam

Dan valt er nog niet meer te zien.
plak ik deze op een nieuwe regel werkt het ook niet.
Wat doe ik dan verkeerd?
Dit is een test:
  1. $pBericht = 'Het volgende bericht is gestuurd via het contact formulier:<br><hr><br>'.$_POST['naam'].$naam.$_POST['email'].$email;

Dit zijn de gegevens die ingevuld werden op de webpagina:
Naam: mij naam
Email: mail@mail

Deze gegevens krijg ik terug in mail:
mail@mail (normaal zou dit de naam moeten zijn)

email: mail@mail (de mail klopt)

Offline Jas_per_post - 15/03/2009 14:05
Avatar van Jas_per_post JS interesse http://www.php.net/manual/en/

Als je niet weet wat variabelen zijn kan ik je ook niet helpen (zonder de code voor je te gaan schrijven en sorry, dat doe ik niet)
Offline nonkeldw - 15/03/2009 15:02
Avatar van nonkeldw Nieuw lid En wat leren we zoo niets.
Eerst 1000 blz droge lectuur lezen...
Om iets wat jij me kan vertellen in pak weg 2 minuten, het is waarschijnlijk een domme fout die ik niet direct zie.
Aangezien dit stukje code al 9 uur van men tijd heeft opgevraagt, wil ik nu ook wel eens resultaat zien...

Offline Jas_per_post - 15/03/2009 15:09
Avatar van Jas_per_post JS interesse Dit heeft niks te maken met een domme fout. Jij kent gewoon NUL PHP en komt hier met de boodschap: "Wie kan dit voor mij maken, ik heb ergens een script gekopieerd en wil dat het dit-endit doet maar kan zelf geen php"

Offline nonkeldw - 15/03/2009 15:15
Avatar van nonkeldw Nieuw lid Ik begonnen met php omdat ik dit zelf wil kunnen.
maar ik maak liever iets waar ik iets aan heb I.P.V die 100 voorbeelden waar je toch niets aan hebt.

Dit kan ik gebruiken in de toekomst.
Maar ja steek het script waar je wil, je gelooft me toch niet.
Als ik geen php wilde leren, had ik hier toch al geen 9 uur aangezeten lijkt me,...
Of zie ik dat weer verkeerd?
Offline maigel - 15/03/2009 15:19
Avatar van maigel PHP beginner gewoon direct aan een script te beginnen zonder de basis van php te kennen en hopen het zo te leren gaat ook niet echt werken. Je kan beter gewoon ergens een site ofzo zoeken die je php leert aan de hand van een voorbeeldje. Er was ook ergens een site die samenwerkte met sima ofzoiets, de url ben ik vergeten, misschien dat iemand anders je deze kan geven.
Offline nonkeldw - 15/03/2009 15:34
Avatar van nonkeldw Nieuw lid ik ben nu net nog eens gestart met de originele code.

Kunnen jullie mij ook geen aanwijzing geven in welk stuk ik moet kijken, om het probleem op te lossen?
Offline mothh - 15/03/2009 15:46
Avatar van mothh Onbekend als je de code van het formulier effe geeft kan ik misschien helpen
Offline nonkeldw - 15/03/2009 15:49 (laatste wijziging 15/03/2009 15:58)
Avatar van nonkeldw Nieuw lid Dit is het voledige orgineel van deze site
Plaatscode: 113512

Alle data die in gevuld word in de tekst balken moete in de mail door gestuurd worden.

Sliphead Edit schreef:
Gelieve lappen code langer dan ongeveer 75 regels op Plaatscode.be te plaatsen!!
Offline maigel - 15/03/2009 18:07 (laatste wijziging 15/03/2009 18:07)
Avatar van maigel PHP beginner ik denk dat je toch eens zal mogen beginnen met ons juiste informatie te geven.
nonkeldw schreef:
Aangezien dit stukje code al 9 uur van men tijd heeft opgevraagt, wil ik nu ook wel eens resultaat zien...

In het script staat het dat het door tuinstoel geschreven is, en ik veronderstel dat je er geen 9 uur over doet om een script te copy-pasten
Offline nonkeldw - 15/03/2009 18:18
Avatar van nonkeldw Nieuw lid daar heb je gelijk in.

maar wel om het aan te passen, de bedoeling is dat alle ingevulde velden worden doorgestuurd in een mail netjes onder elkaar.

klinkt makkelijke alleen vind ik maar geen oplossing om dit op te lossen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.242s