login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

$_POST['probleem'] in Internet explorer

Offline vinTage - 11/03/2009 23:03 (laatste wijziging 11/03/2009 23:04)
Avatar van vinTageNieuw lid Ik sta voor een probleem waar ik me geen raad meer mee weet.

Het betreft een probleem met het posten/submitten van formulieren.
Zoals je hier kan zien (geef een postcode in (of toch iig de eerste 2 cijfers) ) en klik daarna op enter, dan zie je dat FirefoX netjes submit, internet explorer daarintegen, doet wel "iets" maar niet wat hij moet doen.

Het form ziet er (gestript) zo uit:
  1. <form action="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI'];?>" id="zoekform" method="post">
  2. <div>
  3. <input name="pc" id="pc" type="text" />
  4. <input name="radio" id="particulier" type="radio" value="0" checked="checked" />
  5. <input name="radio" id="zakelijk" type="radio" value="1" />
  6. <input type="image" id="goBtn" name="goBtn" src="images/goBtn.png" value="zoek" />
  7. </div>
  8. </form>

Er wordt gechecked (omdat er imgs gebruikt moesten worden voor de submit) van de volgende code:
  1. <?php
  2. if(isset($_POST['goBtn']) || isset($_POST['goBtn_x']))
  3. {
  4. //meuk

De klant wil dus gewoon dat dat form ook gewoon werkt na een ram op de enterkey.....ook in IE

Okay zeg ik, ik kijk er naar....blijk ik tijdens mijn zoektocht naar het probleem, dat het WEL op EXACT dezelfde manier werkt op deze pagina...

Zie ik gewoon iets over het hoofd, of is het gewoon écht vreemd ?

(
Als ik iets over het hoofd zie, dan heb ik graag dat je reageert met WAT ik fout doe, anders SILENCE....OR I KILL YOU !
)

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 11/03/2009 23:21
Avatar van MiST Lid volgens mij is uw REQUIEST_UIR het probleem. Die wijst naar www.offerteschilders.nl

Als je daar nu $_SERVER['PHP_SELF'] gebruikt, wijst die naar offerteschilders.nl/index.php, dewelke ie WEL kan verwerken.

tzal een subtiliteit zijn in wat internet explorer en Firefox terugsturen naar de server, maar ik denk dat daar de oplossing te vinden is 
Offline vinTage - 11/03/2009 23:25
Avatar van vinTage Nieuw lid ik heb het al een keer omgezet naar PHP_SELF en dat was niet het probleem, kzal eenzelfde site opzetten met daarin die PHP_SELF

;-)

andere site (qua scripts exact hetzelfde, alleen in de index nu een PHP_SELF)
Offline MiST - 12/03/2009 11:05 (laatste wijziging 12/03/2009 11:08)

Toen ik op offerteschilders.nl/index.php probeerde, werkte het wel in IE en op die zonder index.php niet... 

maar er is wel een verschil...
  1. <form action="/" id="zoekform" method="post">

en
  1. <form action="/index.php" id="zoekform" method="post">

Offline Ultimatum - 12/03/2009 11:12
Avatar van Ultimatum PHP expert En als je action gewoon leeg laat, want ik laat altijd action leeg en tot zover nog nooit problemen mee gehad (Alleen als formulier op zelfde pagina afgehandeld moet worden natuurlijk)
Offline MiST - 12/03/2009 11:16
Avatar van MiST Lid Volgens mij heb je toch ne submit knop nodig en geen prentje. Kan je niet gewoon in je CSS je submitknop definieren in grootte en positie en dan die afbeelding als achtergrond geven aan die afbeelding? 

Zo zou ik het oplossen, maar ja...
Offline Richard - 12/03/2009 14:49
Avatar van Richard Crew algemeen Dat is een probleem in IE, als je op enter drukt is er gewoon geen submit(knop|image) verstuurd.. Je zult het dus anders af moeten vangen ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') bijvoorbeeld.
Offline vinTage - 12/03/2009 18:34
MiST schreef:
Toen ik op offerteschilders.nl/index.php probeerde, werkte het wel in IE en op die zonder index.php niet... 

Getest, maar hier werkt dat niet.

@Ultimatum, net getest, maar dat werkt ook niet.

@JeXuS, mjah, $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' kan ik eens testen, maar het vreemde is, is dat het op die aanmeld pagina wél werkt en dat is óók gewoon een image.

Tis gewoon weirde shit  

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s