login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Session ophalen

Offline arneman - 11/03/2009 19:30
Avatar van arnemanNieuw lid Ik ben een inlogsysteem aan het maken en bij het inloggen wordt er een ID aan de sessie toegevoegd als de variabele ID.

Is er een manier om te kijken of er al een sessie is met een bepaald ID en m.a.w. dus te kijken of er een bepaalde sessie bezig en de gebruiker dus online is?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline henver - 11/03/2009 20:17 (laatste wijziging 11/03/2009 20:18)
Avatar van henver HTML gevorderde
  1. if(isset($_SESSION['ID'])){
  2. // Session aaanwezig
  3. }else{
  4. // Session afwezig
  5. }
Offline Wim - 11/03/2009 20:42
Citaat:
Is er een manier om te kijken of er al een sessie is met een bepaald ID en m.a.w. dus te kijken of er een bepaalde sessie bezig en de gebruiker dus online is?

Mag ik hieruit afleiden dat je iets zoekt zoals hier op sitemasters:
34 bezoekers online
5 leden online

of niet?

Zoja, dan ben je hier mss iets mee: http://www.site...s%20online
Offline arneman - 11/03/2009 20:47 (laatste wijziging 11/03/2009 21:58)
Avatar van arneman Nieuw lid Ik zou eigenlijk willen weten of een bepaalde gebruiker online is.

Maar ik zal die voorbeeldjes even inkijken, bedankt 

========

EDIT: Ik heb het even ingekeken maar ik kom er maar niet uit.

Ik heb de code er even bijgezet, die laatste $_SESSION moet die van de gebruiker zijn die je bekijkt.

Plaatscode: 113010
Offline maigel - 11/03/2009 22:30
arneman schreef:
Ik zou eigenlijk willen weten of een bepaalde gebruiker online is.

Maar ik zal die voorbeeldjes even inkijken, bedankt 

========

EDIT: Ik heb het even ingekeken maar ik kom er maar niet uit.

Ik heb de code er even bijgezet, die laatste $_SESSION moet die van de gebruiker zijn die je bekijkt.

Plaatscode: 113010

de waarde $_SESSION is "clientside", met andere woorden, alleen de bij de computer van de browser zal $_SESSION['id'] een bepaalde waarde weergeven. Wat je dan wel zou kunnen doen is een tabel logged_in of dergelijke kunnen maken, hierin zet je dan de users en verander je de waarde als hij/zij inlogged
Offline arneman - 11/03/2009 22:32
Avatar van arneman Nieuw lid Maar dan raakt die toch overval? Hoe moet ik erdan voor zorgen dat er om de zoveel tijd alles gedelete wordt?
Offline maigel - 11/03/2009 22:39
Avatar van maigel PHP beginner je kan een tijd veld toevoegen en dan in je query WHERE gebruiken zodat je alleen maar de logins van bijvoorbeeld het laatste uur weergeeft, eventueel kan je op elke pagina een update plaatsen zodat het tijdveld updated blijft wanneer de gebruiker op je site aan het browsen is
Offline arneman - 11/03/2009 23:04
Avatar van arneman Nieuw lid Ik denk niet dat ik je helemaal kan volgen daar.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s